måndag 29 mars 2021

Tiden den rusar fram snart April, fiskmåsar igelkottar mygg och motorcyklar ja då är våren här!

 Tiden den rusar framåt inte bara genom att vi har ställt fram klockan, Vi är också redan framme i April med april väder allergier och vackra varma vårdagar, Jag har skrivit det förut tiden den rusar fram men livet känns på något sett att det står still med men också att människan är anpassningsbar covid viruset är i högsta grad aktuellt men på något sätt anpassar man livet efter det och det rullar på man måste leva livet och inte bara grotta med sig i elände och misär även om vi måste ta allt detta med högsta allvar fortfarande och kanske det kommer ske under när de flesta av oss har fått vaccinet.

Tiden flyttades fram och det mumlas alltid om att är det bra eller dåligt med sommartid för mig spelar det nog ingen roll men kanske är det på tiden att de som ska bestämma bestämmer sig! ska vi ha sommartid eller ej, Tidsomställning på en timme är nog inget som påverkar kroppen eller sömn! när man åker till andra sidan jorden då känns det av men då handlar det om många timmar men kroppen är som alltid fantastisk på att anpassa sig 

Våren är här på gott och ont! jag tycker väldigt mycket om våren och när allt blir grönt och det blommar och växer så det knakar både här och där, Men som jag alltid har varit allergiker och astmatiker så är våren också jobbig med nysande och snörvlande men det får man jobba sig igenom för visst är det skönt när det börjar värma och grönska 

Som rubriken tyder på så har jag hört och sett fiskmåsarna ankommit till Arbogaån och dom både hörs och syns! och mygg har surrat runt huvudet och som alltid har igelkotten parkerat sig under min mors trapp så det gäller att hon ser sig för när hos ska gå ut. och motorcyklar hör till vårtecknen med har alltid varit ett motorcykel fan men jag har aldrig kört vare sig motorcykel eller moped och nu är jag för gammal!

Fotografiska promenader kan det förhoppningsvis bli mer av nu när vädret kanske inbjuder mer till utomhus aktiviteter, Lördagen då tog jag mig ut och såg våren!, Tussilago blåsippor och snödroppar blommar det för fullt med, Blir fint och energigivande med grönskan och det behöver vi efter en lång kall vinter och glädje och färg behöver vi alla i detta virus elände 

Jag är van vid att ha kalendern fullbokad med olika evenemang som ska fotograferas och närvara vid men kalendern den lyser väldigt tom! så man får hitta på nya saker att göra, jag rensar i mina fotoarkiv tänk vad mycket bilder det blir och många bilder har jag inte ens hunnit titta på! så ibland finnes möjlighet att göra sådant som man aldrig har tiden för annars 

Snar kommer påsken och någon dag extra ledig, Njut och må bra men glöm ej bort att vara försiktiga hur mycket vi än vill att viruset ska vara borta så lurar det runt hörnet ännu, ta hand om er alla, alltid stort tack att ni läser mina rader 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar