tisdag 18 oktober 2022

2 år har gått, andnöd och hösten visar sig från alla sidor

 Tiden den rusar fram och veckorna de rivs av från almanackan i rasande fart, 2 år har gått sedan min far gick bort och han var min bäste vän och det är med stor saknad jag skriver och alltid minnes vad vi i alla år har gjort och genomgått tillsammans,

Fortfarande kommer jag på mig att jag ska prata med dig! jag med min far eller ringa när något nu kommer upp i min hjärna som bara du förstår! Jag var den som kom med alla tokiga ideer och du var den som såg till att det på någorlunda sätt gick att genomföra

Allt från mina första lokala orienteringstävlingar till stora äventyr som Svenska rallyt som det då hette när vi tog oss an den svenska vm tävlingen i rally tyvärr så hade jag en för hård gasfot den tävlingen så fick kravla oss ur en rullad tävlingsbil!! men många minnen bär jag alltid med mig och du finnes alltid med mig och oss i familjen, Jag skulle kunna skriva mängder av saker men jag tänker på dig och hoppas du har det gott där du nu är 

Andnöd! ja det har jag ofta och nu när hösten är fuktig och kall då kommer astma besvären tydligt och det gör mig tröttare än tröttast det spär på det att jag inte sover så mycket som jag ska och 6 nätter i veckan med nattjobb det börjar tära på kroppen kanske man även som en gammal man kan drömma om något lättare jobb, Och jag som person vill ju gärna hinna med så mycket som möjligt och gärna en eller flera evenemang per helg men till slut så skriker kroppen på att vila behövs .

Så nu har jag bromsat lite även om det kryper i kroppen när jag läser tävlingskalendrar och ser höstens vackra färger och tänker at det och det och kanske det borde jag hinna med! men men nu får det bli det lilla lugna och ska försöka sova lite mera, dryga 3 timmar före och efter jobbet räcker inte riktigt till och med bara en chans per vecka till att någorlunda sova lite längre så kommer tyvärr sömnen på efterkälken 

Hösten den har många olika sidor och jag tror vi redan har sett de flesta och i helgen rapporterades åska! inte där jag var men inte så väldigt vanligt med åska sen höst, Höstsolen har lyst och då är det härligt med den vackra hösten som jag säger när den färgglada vackra löven sitter kvar , Höststorm har givit några nätter med kryssande mellan nedblåsta trädgrenar på vägen och höstregn har har det sannerligen kommit med men det är just det som är höst! allt mellan höstsvackert och höstrusk och det är en viss charm med hösten med innan det blir mörkt och grått!

Maria hon letar fortfarande jobb hon har redan fått och sagt upp sig från ett jobb, Tyvärr så är arbetssituationen i Peru väldigt annorlunda mot här i Sverige, Det jobbet hon fick var på ett äldreboende som tyvärr inte var så välskött och med uppgjorda 11 timmar arbetstid plus restid! 6 dagar i veckan som hastigt och lustigt blev 12 timmar! så kändes det som att det blev liksom droppen att rinna över! ett jobb är bra att ha men inte på vilka villkor som helst och att tjäna ca 3000 kr och jobba 6 dar 12 timmar om dagen det sliter mest bara på hälsan 

Nu är äggen kokta i dryga tiden! kanske blir gröna ägg så nu lägger jag ner penna och önskar er en god kväll och ta hand om er och hörs igen när skrivlusten faller på kram och godnatt 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar