söndag 23 oktober 2022

2 st lediga helger på raken! egenkomponerad kycklingsoppa ,jobberbjudande på Mallorca

 Ledig behöver man vara ibland och nu har jag tagit mig 2 st lediga slöa vilsamma helger på raken och när det hände senast det kommer jag ej håg men nu börjar jag så sakteligen känna lite energi i kroppen igen och hjärna tänker lite! då kommer bloggande igång automatiskt är kul att skriva när det flyter på och bläcket det skummar i pennan! njae skriver gör jag på datorn nuförtiden 

Jag tycker själv att mitt liv inte är så tröttsamt så kroppen den blir trött och sliten men när man tänker efter ja då kanske det är lite förståeligt att man kanske ska vila ibland, Nattjobb det tär på kroppen och 6 nätter i veckan som nu börjar bli 10 år! kanske jag skulle ta tag i drömmarna om ett dag jobb! men då försvinner det sköna lediga dagarna då man kan göra mycket saker.

Jag hittade 18 semesterdagar av årets semester kvar! det betyder ju att jag knappt haft någon semester så kanske det kan vara dags! så ja nu har jag en hel ledig vecka inom synhåll och den veckan den leder fram till ett evenemang som har för min egen del har varit väldigt saknat med 2 års pandemi uppehåll och förra året fick jag ingen semester för den tävlingen men nu blir det av igen 

Lagar mat gör jag gärna och alltid och äter mat gör jag för mycket! dom kilona som i våras försvann med sköna nattliga promenader till jobbet har kommit tillbaka trots att jag fortfarande går till jobbet! härlig tid för 2 km promenad klockan 01,30 på natten! men men nu var det matrutan!

Kycklingsoppa det har jag aldrig lagat men Maria har varit väldigt mycket! på mig om att jag ska laga soppa men det finnes ju färdig lagad ärtsoppa som smakar väldigt gott!! nej nej det är inte på riktigt ok! så idag så slog jag på stort Kycklingsoppa utan recept och bara efter mitt eget huvud och ja det smakade riktigt gott och jag åt 2 stora tallrikar och mätt blev jag så någon kvällsmat behövs ej idag

Arboga från ovan! ja det har jag sett i ett segelflyg för ca 30 år plus sedan och det var en fin upplevelse i torsdags hade jag ej planerat segelflyg men ändock se Arboga från ovan och då från teknikbacken dvs slalombacken vi har med riktigt bra utsikt och nu i höstskrud, Men när jag närmade mig så hörde jag skott! kanske ej fällande av älgar men från en närliggande skjutbana,

 Så jag hittade ett vattenfall i skogen nåja en liten bäck men vackert blev det med fina höstfärger så fotografering är väldigt mycket att se med sina ögon vad som kan bli bra på bild och jag får väldigt mycket ofta fotografier på mina ögon och förhoppningsvis kan man få till sina syner på bild också!

Jobberbjudande skulle jag nog tacka ja till nu om jag nu inte var allt för gammal och väldigt mycket outbildad men Maria hon fick ett erbjudande om att jobba på Mallorca och vi har pratat och tänkt att när vi blir ännu mera äldre än vad vi nu är att kunna tänka oss bosätta oss någonstans på någon spansk ö.

Tyvärr var detta erbjudande inte tillräckligt bra ekonomiskt för att nappa på för en person och ännu mindre för 2 personer men alltid trevlig att se vad som finnes för möjligheter, Att arbeta utomlands som jag har gjort förut är en spännande och nyttig upplevelse och som så många gånger slutar det med att vi har det väldigt bra här hemma i Sverige men vi måste ibland uppleva hur det är på andra ställen.

När hjärna är lite utvilad så skriver det av sig självt! och nu är också kaffet slut och dessutom är helgen slut! 1 dags helg är för lite men livet måste fungera och man måste göra det bästa av situationen och vi måste också lyssna på kroppen för om den inte fungerar ja då blir livet inget bra alls men nu börjar energin komma tillbaka, Ta hand om er och må gott så hörs vi snart igen 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar