fredag 29 mars 2024

Svanar i massor! vårkänslor på gång! Påsk ledigt och påsk jobb, 15 timmars sömn!

 

Ett säkert vårtecken och som kan framkalla vårkänslor är när svanarna anländer till Tysslingen många är dom och mycket duktiga på att navigera då dom oftast kommer tillbaka till samma plats år från år, Ett högljutt morgon nöje är det att skåda svanarna och andra fåglar det är ett riktigt stim och stoj och undras vad dom säger till varandra, den söndags morgonen som vi var där så räknades drygt 2200 svanar in 

Annars går det trögt med vårkänslor; fortfarande så är det kallt och ruggigt med både ösregn och snöglopp. Kanske kan solen glimta  till under påskhelgen det skulle både värma och behövas och det sägs ju att solen berikar oss med vitamin tillskott! och jag behöver all energi jag kan få! tröttheten den består och känner mig som en zoombie liknande varelse .

Påsk ledigt är väldigt mycket välkommet! en ledig långfredag tillbringades i min mors trädgård, Maria hon hade just blivit av med tränings värken från förra helgens trädgårds arbete innan det var dags för ett nytt pass!, platt upptagning och många var dom och mycket tunga och inte är det lätt att vara 2 att lyfta dem då parkerar man gärna plattorna på fingrarna på den andre!

Uppgrävning av blommor och rabatt var det på programmet idag, ska bli nytt värme system i huset så då måste det för grävas och sparas det som inte ska till sopp stationen , Frisk luft och lite träning fick vi och lite solsken blev det med, är inte mycket solstrålar som hittills har spritts under våren.

Påsk jobb blir det också då det ska serveras morgon tidningar till morgonkaffet på påskafton. så ska jag mig ut på dryga 12 mil under natten, Gäller att hålla sig vaken! men oftast är det händelserika nätter och tidningar och paket ska ju i rätt brevlådor! en mycket märklig sak är att oftast när paket är beställt och förvarnat, ja då låser kunden brevlådan och parkerar gärna bilen för lådan! skärpning tack.

Djurlivet är rikt och dom springer kors och tvärs överallt ingen trafikvett är det på vare sig rådjur vildsvin och annat som finnes i massor,  så gäller som sagt att vara vaken och alert, konstigt nog är det inte ofta man får något i fronten och glada är vi för det 

15 timmar! sov jag från torsdag till fredag, så jag var tydligen trött, åldern och nattarbetet tar ut sin rätt skulle nog var skönt och bra att kunna avsluta sin arbets karriär på någon bättre och humanare arbetstid, men men att i min ålder drömma om något nytt är ju att ta i! man är för gammal redan vid 35 + och sedan sägs det att man ska jobba till 67! hur får det när man är gammal redan i det övre tonåren! 

Nu är jag någorlunda utvilad och en natts jobb sedan blir det mer påsk ledigt kanske inget mer sov pass på 15 timmar men vila ska jag göra och äta ägg, önskar er alla en mycket glad och trevlig påsk helg, ta hand om er och må gott 























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar