fredag 21 juli 2017

Nyinköpt höstgarderob hotas av Lassemaja!!

Storhandlat har jag gjort! 357.55 SEK blev summan när jag shoppade loss i Lima, och vad får man då för den stora summan, jo ett par höstskor!! kanske det finnes höst och vårskor!! ja ja dom här ser ut som höstskor och strl 43 passade bra och är nu ingånga på hög höjd i anderna!,
Plus 2 par jeans 1st ljusa och följaktligen 1 st mörka jeans utmärkt denim! eller heter det stretch i vilket fall vad dom nu än heter så är dom mjuka och sköna!! och utan tillgjorda hål!! tänk att köpa en fabriksny bil med rosthål i dörrarna! det måste ju vara samma som dom som köper nya jeans med hål på knäna!!
Det sista jag fick för dom 357 kronorna var en jacka med Peru märkt i rött och med huva! som jag var tveksam till då jag längre tyvärr inte kan räknas som ungdom, men jag tyckte jag gjorde ett klipp! och en höstgarderob för 10 år framåt Men samtidigt! ett löfte till mig själv 10 kg minus och där kommer lassemaja in i bilden!!
Lassemaja loppet som genomförs i mitten av September här i arboga blir en perfekt viktminskningskur men då kanske inte höstgarderoben passar längre!! men men då får jag ta en shoppingresa till peru igen! eller Maria kanske kan skicka.
Träning en färskvara så kanske inte kan leva på gamla meriter!! det har jag inga men gammal träning då!! 14 år sedan jag tränade sist så det kan jag garantera finnes inget kvar av det och med 15 kilo plus så går det trögt, så Lassemaja loppet får bli ett utmärkt mål för att komma igång med träning och något som kallas för kondition, så 4 träningspass är det högt ställda målet, bra träningspartner i min far så han får peppa mig
2003 sprang jag Lassemaja loppet sist så vet att det är tufft och kuperat så får nog ligga i för att det ska bli en njutbar söndags förmiddag i skogen på lassemaja loppet, och något personligt rekord lär det inte bli heller som är från 2003 men då var jag tränad och ung och rask och gick undan i lassemaja skogarna.
önskar er alla som läser min blogg och ni andra med!! en härligt skön sommar helg med solen och avkoppling Mvh Redaktör Pettersson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar