fredag 21 juli 2017

7 Timmars försening i Miami!,skakande upplevelse,Semestern slut!

Lång flygresa blev ännu längre! flyga har blivit en vana har gjort ett antal flygresor genom åren men hemresan från Lima blev lång i dubbel bemärkelse, är väldigt tungt när man efter väldigt lyckad semseter tillsammans med Maria åker hem och helt plötsligt är man för sig själv! så är bara bita i hop och jobba för att vi kan träffas snart igen! och med 7 timmars flyg försening i Lima så blev det nog en av dom längsta tidsmässigt flygresorna ca 35 timmar från dörr till dörr! eller var det stav till stav!! som han sa på tv!! har haft en himla tur med sittplatser på flyget på denna flygtur både på ditresan och hemresan är ju inte alltid bra med långa ben!! så mitten sätet är aldrig någon höjdare! men med snälla flygvärdinnor som frågar om jag vill ha ett eget säte var väldigt uppskattat på vägen hem, och på dom andra flygningarna har jag fått suttit ensam och har blivit en hel del fina fotografier med dom härliga vyerna man kan få från ett flygplan och riktigt lyckade bilder från både London och Newyork med Stockholm och Arlanda då satt jag vid vingen!!! Den skakande upplevelsen!! någon kväll före hemresan troligen måndag/tisdag så satt jag i sängen med datorn i knäet! och då började sängen att röra på sig!! och ja sa till maria! jordbävning!! nej sa hon jag märkte inget du drömmer!! jaha!!! sa jag!, dagen efter hade vi besök av en kompis till Maria som sa kände ni jordbävningen igår kväll!!! Ja sa jag!!! och sedan konfirmerade taxi chauffören som körde oss till flygplatsen att det hade varit en liten jordbävning i norra Lima. Men inget som gick sönder varken bebyggelse eller människor! så då var jordbävning ochså checkat på listan att vara med om!! Semestern slut och hemma i Sverige igen!! återkommer snart med mer bloggar och resetips från peru, och tack till er alla som läser detta, skriv gärna i gästboken,ha en härlig vecka Mvh Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar