måndag 26 februari 2018

Västmanlänningar besöker sjukhuset,Snötransporter på tak! Fåglar äter!

Måndag morgon! arbetet avklarat och ska göra en sjuktransport! eller att leverera min far till västrås sjukhus eller lasarett! vad som nu är skillnad på lasarett och sjukhus vet jag ej! min far skulle göra en ögon undersökning med förhoppning av en tidsbokning av gråstarrs operation! och resan till västerås gick fint och bra och vi hittade dit och jag tog turen till västerås direkt efter nattens jobb så var redan varm i kläderna efter körning av elbil hela natten! men är lite skilland med styre istället för ratt!

Mina reflektioner utan att vara något som helst insatt i sjukvård eller sjukvårdsjobb eller dylikt, jag blev sittande i entrehallen en tid för att vänta på min far! och under dom dryga 45 minuterna så var det en strid ström mot mottagningar och diverse avdelningar ung som gammal och hoppande eller åkande i diverse åkdon inom sjukhus området Och ja dom flesta kom i strid ström ut från alla avdelningar med!
Många äro vi som behöver sjukvården och den ska vi på inget sätt dras ned på snarare tvärtom satsa mer på vården och kanske kan avbeslasta så att inte det blir all den trafiken till västerås för all slags sjukvård! värna och vårda våran fina sjukvård och värna och vårda alla våra medborgare

Min far blev väldigt väl omhändertagen och fick komma in till doktorn 20 minuter innan utsatt tid och fick sin undersökning och uppsatt på listan för operation men 3 måndaers väntetid blir det, så på en dryg timme hann vi med undersökning och varsin kopp kaffe och räkmacka! men den ene han kom aldrig ner till mackan!

Färden hem i vinden och solskenet gick fint och bra! men blir allt lite brydd! när en del använder bilens tak för att frakta snö! för inte är det väl så att vissa trafikanter bilister! ger sig i väg på sig resa med en dryg decimeter snö på biltaket! och kör så snön yr om det! vad händer när ett stort sjok! av den dyrbara snölasten! far av taket och hamnar i vindrutan på nästa bil! Jag skriver ofta Skärpning! och så blir det idag med! kan vara värt att ta 2 minuter extra att ta bort snön från taket på bilen för ens egen säkerhet och framför allt för medtrafikanternas säkerhet!

Fåglar äter! jo det vet vi nog, men under gårdagens fotopromenad så hade jag turen att fånga 2 st björktrastar! tros jag! när dom var i full färd att äta lunch och blev väldans fina när bilder på fåglarna i lunch pausen! alltis så händer det något spännande på mina friska och sköna fotopromenader och ser alltid fram i mot nästa

God kväll mina kära läsare och som alltd stort tack och ha det gott och ta hand om er Mvh stefan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar