fredag 17 augusti 2018

2 år sedan senast! Maria och Lars olof 2a på bana E

Torsdag morgon! och när man har tidsnöd! så då blir det alltid något som skapar mer tidsåtgång! så denna morgon tog naturligtvis jobbet längre tid och inget sova mellan jobb och resan till Lapphyttan i Norberg och veteran orientering,när vi passerade ut ur staden så kom regnet! som inte var planerat,men så läng man är inohus och inte bilen läcker så går det an med regn, men nu har det regnat vareviga dag! så fylls på i våra torrlagada vattendrag

Dags för att ta sig ut på en orienterings bana för första gången på 2 år och försöka springa! det är skillnad på att promenera med min far på den kortaste banan, men 5 timmars jobb under natten och förkyld kanske inte var dom bästa förutsättningar för combacken i skogen! och Maria tog sällskap med min far på bana E, när vi kommit till Norberg så hade regnet upphört och när vi kom till nya Lapphyttan ett turistmål i Norberg så var det som alltis massor av orienterings sugna person på plats.

En liten promenad genom gruvmiljön så parkerade vi oss på tävlingsplatsen och anmälning till 2 olika banor blev det denna gång, jag tog bana A och min far har sin bana E som är perfekt för dom som inte är helt kuranta och ändå vill ta sig an en utmaning i skogen, och på bana E så fick min far orientera och lära Maria olika karttecken samtidigt som han skulle orientera rätt och prata engelska! så han hade fullt upp!ett litet misstag mot första kontrollen där stigarna och kartan kanske inte helt stämde överäns! så blev 4 mintuers bomtid där sedan gick det som tåget! eller kanske inte då alltid SJ är försent, men ändock inga mer missar och en fin andra plats blev det för kompani Lars olof och maria så stort grattis och väl genomfört! så var min följeslagar tjänst! inte längre min! för det reulatat har jag och min far inte uppnått förut!

Min comback gick bra och jag var pigg och alert i 200 meter! sedan så kom sanningen! att har man inte sprungit i skogen på 2 år! så då är man inte heller så bra tränad för en orientering! så var att se till så det inte blev några missar under banan! första kontrollen gick fint! och sedan sprang jag åt fel håll på en stig! ja man lär sig aldrig! men sedan gick! med betoning på gick! jag fram i skogen med som min far säger ibland lite oren gång! som beskrivning av mitt löpsteg, men kontrollerna satt där dom skulle ända till den sista! då var jag väldigt trött och letade på fel sida om en stig och brant!! men men med lite mer tävlingar under hösten så blir nog löpsteget bätter och tröttheten mindre!

Nu ska jag kurera förkylningen och ha 4 veckor semester och hoppas på fortsatt fint väder, och önskar er alla en fin fredag och trevlig helg, och på återhörande när det hånder något igen, Mvh P




ettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar