torsdag 2 augusti 2018

Spännande arbetspass i Ösregn blixt och dunder! Att fånga blixten på bild!

Att himmelen öppnar sig är ett utryck! och kändes som det var det som hände i natt! ett väldigt kraftigt åskoväder! och åska och muller med blixt kan vara lite mysigt! men när man befinner sig mitt i det och samtidigt ska sköta ett jobb! så då blir det lite spännande!

Regn behöver vi! och oftast har det sagts att åska rensar luften! vet inte om det stämmer nuförtiden!! känns lika hett och kvavt nu efter nattens riktiga oväder!!

När jag susade fram i natten under arbetets gång så började det blixtra!! så jag trodde det var fotografer som jagade mig! det blixtrade hela tiden! och jag kände att var bästa att försöka hinna undan regnet! och det tog en rätt lång tid innan det blev ett skyfall deluxe! och försöka hålla skutan flytande! min lilla elbil tar sig väldigt fint fram men den flyter inte!! och det blev rätt mycket vatten!! men vi tog oss fram och jobbet det blev gjort som alltid!! men det kan vara mer och mindre besvärligt!

Lite prövningar måste man ha ibland när oftast alla våra jobb går på rutin, så nattens runda blev både spännande och strapatsrik men utan några missöden mer än jag blev väldans dyblöt!!

Efter jobbet så lugnade regnet ner sig men fortfarande med mycket åska, så då tog jag med mig kameran för att fånga blixen på bild och det är inte det lättaste! med handhållen kamera och förslöak tajma när det blixtrade!  så fick jag till några fina bilder där man ser blixten och ovädret men behövs tålamod för att få till det!

Nu lyser solen igen och den heta sommaren fortsätter och veckan den springer mot sitt mål och helgen den närmar sig, och hoppas nu renet har kommit på rätt platser, så att bränder slocknar eller i alla fall till hjälp vid brandbekämpningar och att alla våra gröna ängar och betesfält får sina välbehövliga regn

Önskar alla en glad och solig dag och ta hand om er alla, Mvh stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar