fredag 31 augusti 2018

Rally abstines åtgärdat! Stig helmer på riktigt!

Långt uppehåll blev det innan det äntligen blev dags för lite rally igen! och då blev det i Taxinge och trendab sprinten! var nog namnet även om jag kallde det för trendab rallyt i mina fotoalbum! och en lagom trivsam tävling med tävlingscentrum mitt i skogen och med solsken och varmt höstväder! eller är det ännu sommar! motorljud och lite bresladd hade det inte blivit på hela sommaren så det var skönt att styra bilen mot detta evenmang och min far körde och med mig och Maria som passagerare och väldigt skönt att hon delar intresse för fotografering och inte har något alls imot att följa med och se diverse olika motorevenmang det blir mycket enklare när man delar intressse.

Lite mingel i rallydepån och diverse nya och gammla bekantskaper som alltid uppstår under rallytävlingar och det är nog det som ger mest utbyte för motormuller och bresladd har man sett många gånger, så dom trevliga mötena och samtalen uppskattas mycket, och dagens publikplats för våran del blev en grusgrop som var första SS och det är alltid bra för då är förhoppningsvis alla ekipage med i tävlingen och sedan återkom sträckan som SS3

Vid dessa typer av sträckor så blir det mängder av bilder och många svängar kan man få med på bild från samma plats och det blev drygt 5000 bilder! fotade och lite action blev det även om alla höll sig på hjulen så fick vi se på fin bilåka och höra lite motorljud! och jag fotade så stod Maria för filmandet och med min gamla kamera blev det lite fina filmklipp så det tror jag är uppskattat med att förare och kartläsare kan se hur dom tar sig fram i rallyskogarna, och blev en bra och dag i rallyskogen och hoppas snart på vara tillbaka i skogen igen och troligtvis blir det i samband med East sweden rally så då ses vi i rallyskogen igen!!

Seadn var det dags att kurera sig inför våran nästa semester resa som nu skulle gå till Kanarieöarna och puerto rico och trots att jag har rest en hel del så är det första gången jag besöker Kanarieöarna! så början av veckan bestod av te och vila och packning av resväskor! och en väska som jag trodde vi skulle kunna dela på! blev till slut 2 st fulla väskor!! och efter en kort sömn på tidags kvällen så blev vi skjutsade i dimman till Västerås och därifrån vidare mot Arlanda i buss så stort tack till mina härliga föraldrar för skjutsen!

Efter lite väntan på Arlanda  och incheckning och lite försenat så satt vi äntligen på planet! och så skönt med att kunna göra en gemensam resa och semester i hop med min käresta det har vi längtat efter en lång tid att kunna vara på samma plats! och platserna fann vi sanbbt och efter att många andra passagerare mosat in sina taxfree påsar på hatthyllan sså uppstod Stig helmer scenen på riktigt! ni som kommer ihåg Stig helmer till kanariöarna när han vill ha påfyllt juice!! så blev det nu!! när jag upptäckte att det droppade vin när på Marias byxor! från en kraschade vinflaska på hatthyllan! men ej våran då vi aldrig handlar taxfree!! vin är gott men kanske inte från hatthyllan i ett flygplan!! flygvärdinnor tillkallade vi snabbt och sedan fick vu nya och bättre platser!! och resan förlöpte utan problem och på eftermiddagen så var vi installerade på hotellt och för en härligt skön vecka!

God kväll och på återhörande











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar