söndag 21 oktober 2018

Lekfull Ekorre och Promenader i höstskrud

Höstens färger börjar ta slut och hösten går snart in i den tråkiga perioden enligt mig! när löven är borta och det blir lite dystert och mörkt innan förhoppningsvis vintern och snön kommer! men under dom senaste veckorna har det varit härligt skönt höstväder och brittsommar och vi har varit ute på promenader både i staden och i skog och mark! och under sommarens högsommar och fantastiska väder och följande torka så kom dom gula löven redan i juli! så då trodde jag inte på någon färgsprakande höst i år! men till slut så blev det samma vackra höst med någon vecka med rikitgt varmt väder Brittsommar

Promenader i skogen är uppfriskande och när det blir en skön brittsommar kväll och med en spegelblank sjö då känns det som en energihöjare,och många och fina bilder blev det av våran fantastiska natur och fina fåglar med den vackra hackspetten i spetsen, jag hoppas många får uppleva den vackra natur vi har i hela våra avlånga land, och alltid så spritter det i kamerafingrarna när det blir höst och dom fina och vackra färgerna i våran natur och överallt är lika uppiggande varje höst och gör det till en favoritårstid .

Förra veckan när vi var promenad i Arboga våran vackra hemstad, då träffade vi på en söt och lekfull ekorre som jag med min dåliga syn inte såg! men maria såg den och hon var envis att vi skulle stanna och se den på nära håll! och efter en stund så kom den nära och bjöd på en lång show när den åt och for fram ibland trädena vid Ekbacken och Ekbacksbadet! tyvärr hade jag lämnat det stora objektivet hemma! ett telefonsamtal hem till min far löste det och ekorren var fortfarande kvar och fick till några fina bilder innan det blev för mörkt!!

Fredag eftermiddag så lyste solen,och vi bestämde oss för en fotografisk turne! först så skulle vi kika på om ekorren fanns kvar! och jag upplyste Maria att även om solen lyser så är det inte alltid varmt ute! så hon tog en jacka och tshirt!,och trodde på att det var sommar igen! när vi kom till ekbacksbadet så tog det 5 sekunder till jag fick syn på ekorren igen! så det blev 1 timmes underhållning från den till synes oblyge ekorren!så det blev många foton och en hel del videosnuttar! så det är oftast äventyr när man tar sig ut med kameran! och i skog och mark eller i stadens miljö! och det fyller på våran energi och kan fly från all vardags stress

Önskar er alla en fin och bra ny höstvecka,Tack till er som läser mina rader och ser mina bilder










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar