onsdag 17 oktober 2018

Vinst på bana E! Fotgrafering kostade tid!

Tisdag! då var det direkt från jobbet och frukost och sedan mot Ärla! veteran orientering i arla morgonstund! och nu när det är mörkare så är det bäst att vänta en stund efter klockan 9 då första start var så det är ljus och god sikt! bilturen gick bra från Arboga vi undvek stora vägen för att komma förbi vägarbeten men då det var vägarbeten på den mindre vägen med så fick vi lite stopp på vägen sedan blev det lite felkörning i ärla som skylldes på kartläsaren! men jag tog för givet att man inte kan köra fel i Ärla!!.

På plats vid idrottsplatsen i ärla där vi har varit många gånger! för att orientera och rally service plats och banläggare för bilorienterings SM så Ärlaåsen kan utnytjas fär många olika saker,efter sedvanliga förberedelser före start så var vi redo för dagens utmaning, jag tog min kamera och strosade runt i skogen och Maria och min far tog sig till starten och denna gång som alltid på bana E,6 kontroller skulle letas på denna morgon i skogen!.

Min promenad tog en början förbi målet där dom första redan hade kommit i mål och efter följande av eljus/skidspår så fann jag orienterare som hade full kontroll och någon/några som var lite vilsna! och Wincent såg jag flera gånger! och alla gånger så letade han efter samma kontroll!och Sven olov wicklund utbrast pinsamt! när han letade efter en kontrol på fel sida om eljus spåret! och jag såg då ingen som var där mer än han! så även nybörjare som elitorienterare kan vi göra våra misstag och fulllärda orienterare blir vi aldrig!

Efter helgens solsken så hade solen gott i moln men fortfarande varmt och skönt oktober väder och vackert i skogen är det med alla färger på träden, men det har nog inte orienterarna tid att reflektera över!min far och Maria hade en bra dag i skogen och inga större missöden blev det i skogen!och alla kontroller satt där dom skulle! men vid fotografering vid målkontrollen efter målgång så skulle det poseras! för fina bilder! och då passade min far på att stämpla igen!! utan tanken att då tas tiden om! men vad gör man inte för en bra och realistik bild! tur att det inte var frågan om sekunder i resultatlistan!! så en seger på bana E blev det för Min far och Maria! väl kämpat båda 2

På torsdag blir det bana för mig och Maria, så väl mött i Fellingsbro, och tack som alltid för att ni läser mina rader, Mvh Stefan



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar