fredag 8 maj 2020

Födelsedags fika, stort grattis min kära mor, explosions artat uppvaknande

En stor dag och kort sömn blev det efter jobbet.Födelsedags fika stod på programmet min mor firar födelsedag kanske inte så viktigt hur många år utan att det är hennes speciella dag och som hon många gånger påpekat hon blev född på en väldigt uppmärksammad dag med  exakt samma dag det blev fred i världen efter 2 världskriget nämligen 8 maj 1945 så om världen firade freden eller min mors födelse ja det vet jag inte!

Fika blev det på stationens cafe och där var det inte så mycket personer så i corona virusets tecken var det bra att vi inte behövde trängas då cafet enbart var jag och min mor och far och ett gäng taxi chaufförer så verkade inte ha några körningar!. Sparbanks bonus blev det i år igen så ett kort hade jag fått med 175 kronor och det räckte nästan! det blev perfekt till födelsedags fika.

Jag säger ett stort tack till min kära mor, som alltid finnes till hands och ställer upp på allt möjligt och framför allt på allt omöjligt också. rally mekaniker sko knytare skid vallare och gud vet allt vad hon har varit under alla år! grattis på din dag

fredag är det också och snart är det även helg för mig jag kör ju 6 dagars veckor så blir lite längre arbets vecka och kortare helg men det fungerar det med,och nu är det lite mer behagligt på nätterna när det är någon grad på rätt om strecket på termometern. vaken är man lite mer eller mindre när man börjar jobba 02,05 på natten!.

Men gångna natt då blev vi definitivt vakna när jag och kollegorna lastade våra diverse fordon för arbetspasset. en i mina öron väldigt stor explosion! som jag trodde blåst bort åtminstone halva Arboga! väckte oss i dvalan när vi förberede arbets fordonen. 100 meter eller kanske några milimeter hit eller dit! så fick en lastbil en däck explosion och det small så det dånande om det och när jag körde ut på mitt arbete 10 minuter senare så mötte jag bilen och det luktade bränt gummi! så händer saker gör det på nätterna

Vårkänslorna och våren den går vidare och skönt är det när det värmer i solen och vi behöver  piggas upp med ljus! ljust blir det tidigare och tidigare på nätterna och det går definitivt lättare med natt jobbet när det är mer ljust på natten och härligt vackra morgon upplevelser är det. och våren ljuset och färgerna är väldigt uppskattat i all dess mörker och grå vardag vi nu lever i och vi ständigt matas med ledsamma rubriker och nyheter om covid 19 framfarten.

Vi behöver alla ha ljusglimtar och höjdpunkter i vardagen nu och framtidstro och som många gånger sagts det kan inte bli så mycket värre nu så är bara ta dom sista halmstråna och hoppas att det vänder och så sakteliga gå åt rätt håll och tillbaka till den normala vardagen igen.

Tack för denna vecka och ta hand om er alla le och uppmuntra alla som har det svårt, ha en fin fredags kväll och en trevlig helg så gott det går





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar