torsdag 21 maj 2020

Kaffe i kortbyxor,Äntligen skolstart,Moln och fåglar i kameralinsen

Då var det kristi himmelfärds eller kristi flygare många namn men det viktigaste är att till om med jag var ledig! så skönt med en natt som jag kunde sova och inte behöva väckas av skrammel klockan mitt i natten och! ja jag använder den gammal modiga väckarklockan!! antik som jag är.

.På nätterna har det varit kallt och friskt och frost så under arbets passen så är det fortfarande vinter kostym på. tjock jacka och termo byxor och mössa och numera dom obligatoriska handskarna. men kylan härdar jag kör den öppna elbilen både i 10 och 15 minus bar hänt och jag var väldigt lätt frusen förut så visst går det att vänja sig. så fram till februari var det varma nätter men efter det så har det varit kallt och friska nätter så det har till och med varit upp ned vänt med väder i denna nu märkliga värld och tid vi lever i

Men nu var det solsken och varmt så morgon kaffet det dracks i solen iförd tshirt och kort byxor och sannerligen så behövs det lite mera värme nu, tror vi alla behöver värmas upp och kunna njuta lite av solen nu när det mesta är tungt och vi ständigt matas med bedrövligheter. men vi får inte glömma bort att le och skratta det är oftast det bästa bote medlet i trista tider.!

Min älskling Maria har varit i karantän i 2 månader nu och hon är en aktiv person som alltid vill ha saker att göra så är rätt tufft att vara instängd i en lgh på en sisådär  15 kvadrat och endast gå ut till affären och handla det nödvändigaste! så jag kan skatta mig lycklig som mitt liv är i stort precis som vanligt förutom att de aktiviteter som göres på helgerna läses motorsport! är ingenting med nu men annras rullar det på som vanligt

Så det var en glad Maria jag pratade med i går när skolan då hade rullat igång igen låt då vara att skolan ännu så länge och kommer vara året ut sker över internet hemifrån men då kan hon i alla fall slutföra den teoretiska delen online,kanske det kommer bli mer och mer att skolor och utbildningar kommer att bedrivas online vägen i framtiden med, Alltid så lär sig världen något nytt när det uppstår kriser och människan är alltid förändringsbar .

På paus är livet just nu för oss flesta och planerna ja dom ligger där dom ligger och förhoppningsvis ska vi kunna komma igång med något som liknar ett normalt liv igen eller kanske det kommer bli annorlunda? ja det tror jag ingen vet. men är nog bäst att vi alla tar försiktiga kliv tillbaka in i verkligheten. såg när dom släppte lös Ingebritsen bröderna i Norge på grönbete så var publiken minst sagt glada att se idrott igen och som reporten uttryckte sig! där var det inte så noga med avstånd och karantän regler!.

Fotografiska turer dom fortsätter jag med och när jag promenerar med min kamera eller i sällskap med min far så märks det skillnad mot förr i tiden! mindre folk är ute och ingen stannar för en pratstund så nog har de flesta personer respekt för viruset som flyger i luften, Fåglarna dom lever som vanligt och jag fann en björktrast som villigt och snällt poserade framför kamerna och med vädret som det är så är det mycket moln! och det blir oftast fint med de fluffiga molnen och en del dramatik med dom mörka molen på himlen,Så saker att fotografera och föreviga finnes det alltid gäller bara att ha ögat för vad som blir bra på bild.

Mera fåglar har jag mött denna vecka bofinken knut! hette han så? hur som helst så dör det upp bofinkar i kameran och sädesärlor pilfinkar osv men också något som jag tor jag inte sätt förut och tyvärr var det på långt håll men tor det var något som heter kricka och liknar den vanliga anden men lite annorlunda färgsättning! kanske jag nu är ute och cyklar ordentligt för mina fågel kunskaper är minst sagt begränsade!

Jag önskar er alla en fin dag i solen och kanske ni är många som är lediga och har en lång helg, njut och glöm ej bort att le och ta hand om varandra och var smarta i dessa tider vi nu lever i, Stort tack som alltid











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar