torsdag 14 maj 2020

Solsken ösregn frost och snö! nykläckta fåglar,500000 jubileum

Vädret är då sannerligen omväxlande och speciellt denna vecka har det varit både ömsom vin och vatten och snö!.På dessa bredd grader tror jag inte det är så väldigt ofta med ymniga snöfall mitt i maj.Men det har hänt både 1 och 2 nätter denna vecka att snöat när jag varit ute under mina arbets pass det blivit rejält blöt av både snö och regn,och frostbitna nätter har det varit med så fingrarna och tårna har blivit stelfrusna för sommar skorna är ju på för snart är det väl sommar!. så vädret det är väldigt fel i vintras var det + 10 och nu är det snö var och varannan natt!.

Men kanske är väl vädret inte så mycket att bekymra sig om mer än att kanske det fryser i trägårdslandet och blommorna blir frostnupna.

Hälsoläget kanske är mer bekymrande för sverige och världen. och många av våra med människor behöver stöd tröst och hjälp, dom som kämpar med hälsan ekonomin och vad som helst i dessa tider, där är det väldigt viktigt att vi som människor kan vara till hands och hjälp det behövs ibland inte så mycket för att muntra upp någon eller ett litet handtag till någon som behöver hjälp vi får kämpa på så gott det går och ställa upp där vi kan .

Promenad vid hjälmare docka är alltid trevligt och skönt i de vackra omgivningarna och i lördags var det inte bara jag och mina föräldrar som hade den tanken.Många hade sökt sig ut till kanalen och avnjuta en god glass eller se någon båt slussa igenom kanalen och i solen värmde det gott. Jag fotograferade och fick med i skottgluggen de stolta kanadagässen med nykläckta små gäss som simmade stolt runt omkring i kanalen och söta är de små gula fjunen. så i naturen så går det framåt i helt vanlig takt utan covid 19 stopp

Trångt var det utmed kanalen när det blev slussning av en båt som vad som kunde höras hade tagit sig från göteborg och destination var för mig ej klar, men är nog en spännande och vacker tur genom kanalerna vi har i vårat vackra Sverige, och slussarna öppnades med viss kraftansamling från de slussvakter som tog båten uppför kanalen.

Promenaderna har blivit mer frekventa nu när min far har piggat på sig och då är det bäst att hålla igång och jag själv är lite bekväm av mig så är lättare när man har sällskap, och rullatorn den ersätts i bland med stavar för min far jag själv håller mig utan både rullator och stavar än så länge.Men vi hoppas på lite mer värme å det snaraste känns inte riktigt som det borde göra nu i mitten av maj .

Lite ljus och hopp kanske mina bilder kan ge i det märkliga liv vi nu lever i,Min hemsida den lockar besökare och det gör mig väldigt glad. att kunna ge något som personer kan glädjas år känns gott i hjärtat,och under gågna helgen då passerade antalet besökare på min hemsida 500000 unika besökare kanske inga astronomiska siffror men för mig är det en väldigt glädjande siffra och är glad at så många besöker min sida och ser mina bilder, Stort tack

Önskar er alla som läser detta en fortsatt fin vecka och ta hand om er alla och helgen den är snart här igen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar