torsdag 7 maj 2020

Månljust,vårsolen värmer 5 timmar i Bank kön!

Nätterna blir lättare med sällskap och de senaste arbetspassen har jag haft sällskap av månen! ja i alla fall har jag arbetat i skenet av full månen och det är vackert och det värker lite i fotograf hjärtat att inte ha kameran med sig och kunna föreviga den fina fullmånen och de vackra morgonarna när solen går upp

Min kamera på mobilen är långt i från bra eller ny så kanske det är dags för en uppdatering av en ny mobil och en bättre mobil kamera även om det aldrig blir samma som de riktiga kamerorna. Tänk vad all teknink går framåt för ett 25 tal år sedan så fingrade vi på nummer skivorna och nu har vi allt med oss i mobilen med tlfn kameror och gud vet vad allt som finnes!, jag är hopplöst efter i utveklingen och helt bort när det gäller all teknik vad gäller data och tlfn! så länge jag kan ringa så är jag glad! men jag ringer aldrig så jag klara mig alltid ändå!

Hur som helst med allt detta så var det månen det gällde och visst är det något visst när fullmånen lyser och hjälper än att hitta i mörkret!, tiden den springer i väg och nätterna på jobbet dom går fort och smidigt skönt att ha ett jobb som man kunna hantera hela corona krisen. i min älskling Marias land Peru så har det varit karantän länge men nu har presidenten gett upp och öppnar landet igen! för att ingen lyssnar och ingen håller sig i karantän i alla fall!.

Men skolan i Peru kommer att vara virituell resten av året så maria kommer kunna slutföra det teoretiska delen av skolan och den praktiska får vänta till att slutföras nästa år förhoppningsvis, det är mycket som är annorlunda i våra olika länder.Som att köa 5 timmar i kön till banken när endast 1 kassa var öppen! och säkerhets vakterna håller koll på avstånden i kön och tiden sniglar sig fram! men till slut så kom Maria fram till kassan och fick sig ett nytt master card och ta ut lite pengar så hon kunde betala hyra och fylla på mat förrådet.

Våren den går framåt och denna morgon var en härligt skön soling vår morgon som det ibland blir i maj månad och skönt när solen den börjar värma och fåglarna de kvittar på mer och mer och idag såg jag Kanda gässen simma omkring stolta och visade upp sina små de fått  som tillökning så det händer mycket i djurens värld nu

Är väldigt skönt att promenera runt på morgonen och är väldigt lite med personer vakna och oftas är det spännande att se vad som händer i stadens lugn,Men denna morgon var det ledsamt att se någon som hade låtit sina aggressioner! kommit ut över stadens blommor och kastat ut dom på bron! dom trivs nog bättre i sina blomkrukor och en cykel var parkerad mitt i det hela och en av dom uppslitna blommorna var placerad i cykel korgen! man fundera bara varför denna total onödiga förstörelse!.

Snart är det fredag igen och helgen är nära igen det är med raket fart veckorna tar sig fram, jag önskar er alla en fin avslutning av veckan och ta hand om er alla och se framtiden an och vi får hoppas att världen snart återår till någorlunda normalt igen










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar