onsdag 23 december 2020

En riktigt God jul till er alla, Nytt jobb och hektiskt med bruden

 En riktigt God Jul önskar jag er alla, Hoppas inte att julen blir allt för konstig och annorlunda och vi någonstans där kan känna gemenskap och julkänsla trots alla omständigheter, Vädermässigt känns det mycket mer som det är vårkänslor än julkänsla och solen strålar och det växer i trädgårdarna. Ett år som har varit väldigt märkligt och förhoppningar om att det inte ska behöva bli så här igen men också ser vi hur skör världen är och hur mycket elände ett virus kan skapa och kanske det kan dras lärdomar av detta med 

Julklappar och julstök ligger vi lågt med men nu ska vi ta en tur till kyrkogården och tända lite juleljus där och lite skinka och sill blir det under julafton, Skönast blir det med lite extra vila och en långhelg även om jag ska ut på jobb även under julafton då det ska delas ut julaftons tidningarna till de som vill dricka julkaffet med tidningen på bordet 

Att fira jul med älsklingen på andra sidan jorden det går bra det med men hoppas det blir någon bättring så vi kan resa i något håll och kunna vara på samma plats snarare, I kväll ska vi spela bingolotto tillsammans jag vid Tvn och maria på skype och vi får hoppas på att det blir någon liten julebingo!

Maria hon hade det hektiskt under helgen då hon gjorde iordning en brud! det vankades bröllop så hon fick ta hand om hårklippning och nagel målning och med mera, det är bra att hon får lite praktik i verkligheten och inte bara hennes frisör studier bästa lärdomen är att göra det i det verkliga livet.

Julklapp har jag fått med schenker! och det blev påslakan som jag fick beställa från något företag som hette Morot! en julegåva från mitt företag och det är bra med något som man har nytta av 

Behagligt väder och temperatur är det på arbetsnätterna men man blir fundersam vart vintern har tagit vägen och kanske det kommer förbli så här på våra breddgrader att vinter det existerar ej längre här men hur som helst för mig arbetsmässigt är det bara en fördel att inte behöva kämpa i mot snö och is 

Nytt jobb har hag fått från och med efter nyår men det är fortsatt samma! jag byter min elmoped mot en bil och kör ut på landsbygden så hoppas jag hittar hem igen och skönt att 3 nätter i veckan kunna ha en bi och värma sig i, Min elmoped är bra och väldigt smidigt men bli kallt och köra vintertid utan dörrar blir korsdrag och snöar och regnar in i hytten!

Nu ska jag dricka kaffe och ladda för bingolotto och jag önskar er alla igen en gladlig och trevlig riktigt God jul jag bjuder på lite vinterbilder med snö från ej idag utan när det har funnits snö 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar