tisdag 1 december 2020

Frost och snön försvann, vinterskodd och äntligen semester!

 Så kom då frosten och lite snö lagom till vi skulle få fram alla advents ljus och pynta trädgårdar och allt vad vi nu vill ha ljus beklätt, Det lyser upp med den vita varan när det har sänkt sig den mörka hösten så snön och frosten har sin stora betydelse i mörkret, Jag passade på att ta några promenader när det fortfarande var lite vitt på marken under fredagen tror! jag det var det duttade ner lite snö under dagen och visst är det lite vinter känsla och mysig se när flingorna faller.

Men nu tisdag morgon så är det tillbaka i förra årets vinter känsla ett antal plusgrader och regn så det ser mörkt ut för att det ska kunna bli en vit jul eller en rejäl vinter! som jag skrivit så är jag lite för och i mot detta med vinter, jobb mässigt får det gärna vara plus grader och ingen snö hela vintern men vi bor i ett vinter land då borde det var snö och snöskottning och snövallar och en vit jul med tomten och Rudolf med den röda mulen!

Vinter skodd har jag blivit, det var på tiden men nu har jag blivit försedd med riktiga vinter kängor när jag far fram under nätterna det blev kallt om tårna med sommar skorna, med tanken på att jag gjorde ett dyk! om man nu kan göra det när man hamnar på ryggen! i en trapp så behövdes det rejäla skor och ingen halkrisk så nu fryser jag ej och går säkert, 

Den mesta av tiden numera går åt till att ta hand om papper och dylikt efter min fars bortgång, Det är mycket när man lever med allt med att få livet att gå och även när man är död så fortsätter det i en oändlighet med att ändra och överlåta och dittan och dattan och min mor har det fullt upp med allt som ska göra och gör jag så gott jag kan med att bistå, Bouppteckning ska nu göras och det skulle kosta 9000 kr för tlfn bouppteckning så då gör vi det själva!

Att planera i dessa dagar är inte det lättaste det är corona regler hit och dit och i idrottens värld är det fram och tillbaka med allt, Jag hade planerat att börja min rally säsong med att åka till norr! närmare bestämt Boden men den tävlingen blev ju flyttad till Februari så får nog ha is i magen och hoppas på att det blir något rally Sweden, Men hur som helst tävlingar eller inte så är hälsan viktigast och hoppas vi blir av denna covid inom någon rimlig tid och livet kan återgå till något som kan kallas normalt igen.

Äntligen har jag då semester och det var länge sedan i Augusti 2019 hade jag förra årets semester, kroppen började kännas sliten och trött, så även om jag inte kan resa till min älskling Maria i Peru så behöver jag lite vila och avkoppling här, får hoppas att det kommer någon ljusning i eländet framåt våren så vi kan börja resa igen.

Nu är kaffet slut och raderna skrivna, så jag önskar er alla en fin tisdag och en bra december vecka, kom i håg att ta hand om er alla, 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar