söndag 20 december 2020

Solglimt i rekordgrått väder, snart är julen här, dubbel lott vinst!

 Trögt och trött är kännetecknet för mig när det närmar sig julen detta år, Snart står julen för dörren och det blir nog annorlunda för oss andra och för mig och min familj blir det också annorlunda utan våran far i livet, Men hans närvaro finnes med oss i tankar och känslor och först nu börjar jag verkligen förstå att han är borta de första månader är som något tomt och bara försöka ta sig igenom allt som måste göras när livet tar slut, Nu känns det som man kan börja sörja och minnas så det kommer nog bli en känslofylld jul med mycket saknad 

Kanske tröttheten har svaret i det i mina tankar är det mest rekord gråa avslutning av ett så som jag kan minnas, Grått och fuktigt är det och det gör min andnöd ännu värre och ibland svider det och gör ont i lungorna när de skriker efter luft så någon bra höst för en astmatiker har det inte varit, får hoppas vi får lite kyla och torr luft så man kan andas och njuta av lite promenader och utomhusliv igen.

Solglimt blev det i alla fall under lördagen här i Arboga så då passade jag på och tog mig ut till Tjurlången en vacker populär fiskesjö och ett promenad stråk runt sjön finnes det, På golfbanan var det full fart! i dessa tider borde det vara skidåkare där! men icke nu var det golf som spelades på de imponerande gröna gräsmattorna så golfen den blir nog mer och mer en året runt sport 

En ny kamera har jag inte köpt! men en ny kamera var det som fick mig att bromsa tvärt! En hastighets kamera mitt i obygden och på den vägen där det inte borde gå någon trafik den skulle ju ha blivit av trafikerad när motorvägen byggdes för många år sedan, Men trafiken den består på gamla vägen och nu till och med med en kamera som jag inte hade en aning om hoppas jag bromsade i tid.

Solen lockade ut personer som njöt lika mycket av det fina vädret som jag själv och kanske det är det bästa att om vi nu ska umgås i dessa corona tider att göra det utomhus, Spegelblank låg sjön och det gjorde det till en perfekt miljö att fotografera, moln på himlen och solen den sken igenom och lite dimma i vikarna det var som att naturen bjöd in mig till en foto session Tack!.

Minnet är inte alltid det bästa efter en timme eller något mer åkte jag hemåt jag hörde att det var aktivitet på crossbanan så jag var lite sugen att ta mig dit på vägen hemåt men det får bli en annan gång så bilen den styrdes hemåt det får kilometrarna in till Arboga och tankarna de var på solen och det fina vädret, Att jag passerat ny uppsatta kameror för en timme sedan var glömt så jag hoppas att det inte blev riktig bingo med hastighets överträdelse både bort och hem inom en timme!,

Men dubbel lotto vinst blev det förra helgen så jag har räknat pengar hela veckan! njae någon stor vinst blev det inte men ändock kul att någon gång kunna vinna så det blev 89 kronor på eurojackpot och 5 kronor på peruansk lotto så rik blev jag inte men ibland slår turen in och jag väntar på högvinsten, Högvinsten den har jag redan vunnit då jag fann min Maria, Kanske vi kommer att vinna på onsdag när vi spelar bingolotto tillsammans jag i soffan i Arboga och hon i Lima med hjälp av skype löser vi det mesta 

Önskar er alla en fin kväll och stöka lugnt mot en annorlunda jul, Tack till er alla som läser mina rader 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar