torsdag 31 december 2020

Ett år att glömma eller minnas! Nyårssnön kom och försvann

 År 2020 ja det lär bli svårt att glömma hur gärna vi än skulle bara slänga året i papperskorgen. Men mitt i all bedrövelse och elände så finnes det också glada minnen som man har personligen från detta märkliga år och ingen kunde väl förutse när nyheterna i början av året kom ut med att virus börjar spridas och nu i slutet av året ja då har vi nog genomlidit ett år av kaos och mycket sorg och smärta, Om vi kan lära något av detta ja kanske man kan lära av allt men vi ser återigen hur livet är skört och vi inte kan ta något för givet

Vi måste alltid hur illa det än är försöka se framåt och vi brukar oftast ta oss igenom det mesta, Jag har förlorat min kära far under året och min älskling Maria var väldigt sjuk i Corona viruset så året har varit ett prövningens år, Men ljuset och hoppet får vi aldrig förlora

Fotografering har det inte blivit så mycket tillfällen för under slutet av året men igår så blev det lite snö och som sången säger! titta det snöar det gjorde det hela dagen i går i Arboga och då var det bäst att passa på att ta sig ut i snögloppen och föreviga den lilla vintern som vi hade nu är det grönt igen!

Ett nytt jobb ska jag börja med när det nya året börjar ska bli skönt att kunna susa fram i natten med en bil och mina trötta ben längtar till lite vila trots allt så tar åren på kroppen och ett ständigt springande i trappa upp och ner tar på kroppen, Så nu blir det i alla fall 3 nätter med mindre trappor och med bilkörning på landet! Kanske jag svär när snöstormen gör det besvärligt eller när trädena faller runt omkring en men utmaningar är till att tas och ska bli kul med något nytt .

Nära skjuter ingen har känner nog alla till och nu är det dags för revansch Nej jag ska inte jaga men jag hoppas på mera tur! Nyårsbingon står på tur och det blir spel tillsammans med min mor och Maria på skype från Lima Peru, Julbingon! ja den gick inget bra och bara nitlotter hade vi då men nära! skju... jag hade 4 i rad och väntade på 34! men dom drog 35 och 36! och det var en stor vinst och jag hade en trippel lott!! hmmmm men men nya tag och möjligheter i kväll 

Jag önskar er alla en trevlig avslutning på detta år och glöm ej bort att leendet gör oss unga och troligtvis är den bästa medicinen i alla lägen, ta hand om er alla så hörs vi nästa år 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar