torsdag 7 januari 2021

Nytt år startade med nytt jobb, vintern kommer, vildsvin på vägen

 Då har vi tagit oss in i ett nytt år och förhoppningsvis ett mycket positivare och friskare år, Jag har börjat med ett nytt jobb på samma jobb! jag har bytt ut ett distrikt i staden till ett lant distrikt som köres med en bil istället för min dörrlösa elbil så nu kan jag frossa i värme hela nätterna i stället att känna korsdraget eller regn och snön i hytten, Nu blir det 3 nätter i staden och 3 nätter på landet och får lite hjälp med att hitta finnes mycket vägar ut i skogen och lätt är det att komma på avkrokar.

Ännu så länge så dammar det på grusvägarna här men om vintern kommer så kan det bli lite mer besvärligt och då är det bra att jag hunnit lära mig distriktet innan det bli snökaos på vägarna, Vintern kommer! ja det vet vi ju nu inte längre det är inte mycket som är som förr, dryga 10 mil ska avverkas under min tidningsrunda och är det snöstorm eller isgata så kan det ta sig sin tid om man samtidigt ska lära sig hitta vägen! och sedan också brevlådorna som inte alltid lyser i bilens sken och inte alltid är uppmärkt et kan bli lite lotto om det finnes  10 lådor på samma plats och 3 är märkta! men kommer inte tidningen så då blir det mummel i alla fall för tidningsbudet är väl radarstyrt!

Nu när jag skriver dessa rader så snöar det så kanske det blir vinterhar varit imponerande några minus grader några dagar nu, Då har till och med snökanonerna dundrat igång i backen så det kanske kan bli full fart i backen inom någon vecka om kylan håller i sig, som sagt det är inte som det var förr då var det vinter när det skulle vara vinter.

Kaos är det överallt och världen verkar har fått något fnatt och det händer saker  som inte någon trodde skulle hända och nuförtiden så upphör man att förvåna vad än det är för nyheter som kablas ut från världen och hemmavid 

Helgfiranden har det varit mitt i veckan och jobbet har varit lite hipp som happ med när vi skulle jobba så till slut blir man lite dagvill eller kanske natt vill för mig men hur som helst några extra dagars ledighet har varit skönt men nu är det oxveckor ända fram tills påsken hoppas då världen står lite stadigare och hälsoläget börjar bli bättre .

Mörkerkörning och skogen då kommer viltet som ett brev på posten 2 nätter har jag hunnit med och har sett det mesta vad våran skog kan erbjuda av vilt och torsdags natten då rusade 2 st vildsvin över vägen ohälsosamt nära bilen och deras 3 kompisar stod i vägkanten och väntade på grönt ljus så är nog bäst anpassa farten efter vilt och potthålen på vägen det är ingen risk att somna när man skakar fram på vägen ,

Snart är denna vecka med 2 måndagar! så kändes det i alla fall med ledighet mitt i veckan framme vi helgen och vi avverkat 1 vecka av det nya året, och tackar er alla som läser och ta hand om er och se fram mot ljuspunkter och bättre hälsa 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar