söndag 3 januari 2021

Rädslan gjorde sig påmind, 2021 ett mirakelår , fortfarande löpare i spåret!

 På väg hemåt snön yr i luften, Mannen styr stegen ut i gatan i mot mig Vad vill han tänker jag synbart vingliga steg och sluddrig röst säger mannens röst jag vill fråga dig en sak! min kropp reagerar det börjar skymma ute och väldigt enslig passage inga andra personer syns till sinnena fryser till is och rädslan rusar ut i blodet och tanken skriker inte nu igen! 

Troligtvis är mannen helt harmlös och har inga som helst onda tankar, Men mitt minnen reagerar jag orkar inte ta tag i ett mörkt kapitel i livet nu igen. jag följer bara instinkten med att vända på klacken och fortsätta min promenad i motsatt riktning, tiden den läker inte alla sår har man blivit drabbad av det onda förut så sitter det långt bak i huvudet, jag ökar steglängden och ser mig om bakåt några gånger och jag blir inte jagad eller förföljd, 

Skräcken är som att förra gången jag drabbades att bli jagad och ner sparkad men nu ser jag personer i rörelse och kan flyta in i en normal promenad igen kanske man aldrig blir botad kanske rädslan alltid kommer finnas där, önskar detta var en början på en bok men tyvärr så var det något min kropp reagerade på, Jag tror säkert det inte var något alls fara med att möta den mannen men jag vågade inte ta risken,

Vi har gjort en mjukstart på det nya året, Året vi alla hoppas på att mirakel ska ske att ett vaccin ska göra underverk för en hel värld vi får hoppas att forskare och läkemedels industrin ligger rätt i sina snabb framtagna vaccin och de stoppar upp pandemin och att det någorlunda kan komma tillbaka till en normalt liv igen, Kanske livet och världen kommer att vara förändrad för evigt och kanske i turbulensen av detta covid finnes saker vi framtiden har nytta av och vi kan får världen att vara försiktig och inte alltid ta allt för givet.

Tiden är sen och snart är det dags att ta sig ut i den mörka natten för ännu en ett nattpass mörkret det kan vara skönt men också skräckinjagande jag kämpar för att bli kompis med mörkret igen att jobba i natten går bra då har man fullt upp med tankarna på vad man ska göra 

Fotografering är en passion här i livet för mig och är alltid lika spännande när man tar en promenad med kameran eller på något annat fotoäventyr det pirrar i känslorna när man är beredd med kameran kan har en fågel prasslat förbi och se om den stannar upp i flykten på avstånd för linsen ska kunna sikta den, Eller när första rallybil närmar sig då stiger pulsen står jag på ett bra ställe är skärpa och fokus rätt inställt så är alltid en tillfredsställande spänning detta med att fotografera men tyvärr har det blivit mindre fotograferande nu hoppas det blir vinter och gnistrande snö att fota

En helg i skidåkningens tecken har det blivit alltid är det intressant att följa tour de ski och de svenska framgångarna i de mellan europeiska skidspåren är bara hoppas att expert Blomkvist någon gång ska inse att några löpare kommer det inte men väl skidåkare finnes det fullt av vindsnabba där i tävlingsspåren 

Nu ska jag önska er God natt och nu trevlig fin vecka och en god start på det nya året






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar