onsdag 20 januari 2021

Snön smälter, Skogsmusen tog över vid fågelbordet,

 Då smälter snön det var en perfekt vinter med några minus grader och någon decimeter med snön, Det via lyser upp i mörkret och dom som vill göra sina vintersport aktiviteter kan göra det! Men icke då vädrets makter kan vi inte rå på och det är väl tur det, 

Nu är det regn plask och blött så lär väl bli en spännande och moddig natt på mina 15 mil körandes i natten, Halkig blir det och djuren de tar inte någon hänsyn till halkan när dom ska över vägen så då springer dom och sedan ska jag också fortfarande lära mig att hitta! Jaja det är ju i alla fall inga långtråkiga arbetsnätter jag har tiden den bara svischar på,

Det nya året det springer på och snart har det gått en månad ja vart tar tiden vägen! som jag skriver långtråkigt behöver man inte ha det och trots pandemin så lever jag mitt liv ungefär som vanligt, Jag håller mig undan folksamlingar och på natten då möter jag inte mycket folk förutom någon bortsprungen räv eller hare som ska prompt springa i ljusskenet! men det är ju inte personer! njae men de personer jag ser är på vecko handlingen på Ica och då gäller avstånds bedömning!, Undrar bara hur skolungdomarna tänker en handlar och 10 tittar på! men dom kanske använder någon modern räkne kunskap som jag inte förstår.

En numera sällsynt fotografisk tur blev det under gårdagen och jag besökte fiskarnas eldorado Tjurlången här i Arboga och denna gången så hade jag koll på trafik kamerorna! så jag höll rätt hastighet men varför ska man ha sådana kameror på en väg mitt i skogen som blev bortbyggd för 15 år sedan!  

Men men nu skulle det handla om en promenad vid sjön och någon var ute och letade efter skridskois men det var tydligen inget bra att det var snö på isen! jag har aldrig varit någon hejare på skridskor och har aldrig provat på långfärdskridskor men ser väldigt njutbart ut när dom susar fram i god hastighet dom som kan, 

Fåglar hittar man på ibland och jag som oftast hittar bara dom vanliga småfåglarna men de är fina att se på med, Nötväckor och blåmesar med mera, Hackspettar såg jag 4 st och dom envisade sig att skrämma bort varandra undrar just varför dom har hela skogen på sig och måste vara på samma trädgren eller trädstam, Fågelbordet var väldukad och där tog skogsmusen över! den sa nog hej till fågelkompisarna som satte sig bredvid musen och sedan kalasade de friskt på vad som bjöds.

Semester ska jag nog ansöka om fortfarande bara haft 1 vecka sedan september 2019 så kan nog bli en vecka i slutet av februari för någon ljuspunkt i resevärlden ser det inte ut att bli så att jag ska kunna resa till Peru inom det snaraste tror jag inget på, 

Maria ska resa inom landet i Peru när hon har avslutat skolan i mitten va mars så ska hon resa norrut till sina föräldrar och då är det bra att i alla fall inrikesflyget där fungerar, För en lång buss resa vill varken hon eller jag hon ska göra åksjuk och i Anderna är ingen bra kombination och chaufförerna där vet verkligen vart gaspedalen finnes även på de mest svindlande  bergsvägarna.

Nu önskar jag er alla en God kväll stort tack för att ni läser mina rader, och som alltid ta hand om er livet är skört vi måste alltid se framåt och må gott 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar