torsdag 28 januari 2021

Stadig vinter!, månljusa nätter och mera vildsvin

 Då har det blivit vinter och kylan den biter i tår och kinderna, Men här i Arboga med omnejd har vi inte mycket snö den som fanns var ett par decimeter den smälte bort och skapade perfekta skridskobanor på de småvägar jag trafikerar på nätterna förra tisdagen och torsdagen var det verkligen ett äventyr att ta sig fram, När jag stannade bilen vid brevlådorna så gled den vidare utav sig själv och att gå ut var inte ens värt att tänka på men jag tog mig tillbaka utan avkörningar eller andra missöden men vintern är bäst när det är kallt och snön är på marken eller inget vinter alls detta fram och tillbaka väder ställer bara till problem,

Trögt och tröttsamt har känslan varit de senaste veckorna  kanske jag inte är ensam om det det är kallt och mörkt och vinter tröttheten gör sig påmind och också den värld vi lever i nu tiden går men det händer liksom inget, Känns som de flesta står och stampar och inge riktigt vet vart detta virus tar vägen eller hur någon ska få stopp på det hela, Jag är van vid att ha mycket saker på gång i mitt liv men nu händer ingenting och det blir tröttsamt i längden det med, Men vi måste ha tro på hoppet och någon gång ska livet bli någorlunda normalt igen med 

Jag har haft sällskap av månen! ja den har i alla fall lyst upp min väg i mörkret och i tisdags eller i alla fall i början av veckan så var månen väldigt stor och fin och riktigt lyste upp och jag bannade mig själv att jag inte hade tid eller någon kamera att föreviga oftast kommer ju de riktigt bra foto tillfällena när man inte har någon kamera med sig!

Solen har skinit och jag har passat på att tagit mig en liten promenad men tyvärr så blir det väldigt lite med fotografering just nu den lilla fritid som finnes blir mest till att vila upp sig till nästa arbetspass får hoppas att vintern rusar fram till den hägrande våren men troligtvis så kommer vi få igen för den icke vinter vi hade förra året och blir en lång vinter denna 

I natt var jag ohälsosamt nära ett vildsvin igen och den rusade över vägen mitt framför bilen jag hann bromsa men någon vidare trafikvett har det svarta grisarna inte! de kan ju vänta till jag har passerat och detta vildsvin såg stabilt ut så hade nog blivit en bra smäll! så gäller att vara vaken och försiktig när man kör i natten jag kommer inte i håg vad tesen var ägg under gaspedalen eller bromspedalen!! hur som haver så kör jag vidare i natten och jag önskar er alla en god kväll och ta hand om er alla 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar