torsdag 22 april 2021

Majbrasa mitt i April, fönsterglaset skallrade, en alldeles vanlig vecka!

Veckan den börjar gå mot sitt slut! vädret är som alltid i april upp och ner med väder ena dagen sol och vårväder nästa är det storm och snö! och livet är som vanligt i covid tider bak och vänt och hoppas på vaccin tider  det ska beställas när det är rätt års grupp eller man kan bli med i reservlistor! och en lättnad i sjukdoms ökningen hoppas vi på , Men som alltid är bara att göra det bästa av situationen, En som alltid en alldeles vanlig vecka som springer på allt för fort

Här i Arboga var det många som  började veckan med att se en svart rökpelare stiga till skyn på den då blå himlen, Jag såg en ovanlig rökpelare redan under mitt arbetspass och när jag sedan var på väg hemåt så steg den svarat röken upp, Så nyfiken som man är! tog jag en extra sväng efter jobbet och då såg jag ett hus som stod i lågor, Brandkåren var redan där och huset det har inte varit bebott på länge men ändock ser det lite ruggigt ut när ett hus står i fulla lågor, Huset brann ner till grunden och marken är nog planerad att göra annat på i framtiden, så veckan började lite dramatisk här i staden.

Våren är här även om det blir ett och annat bakslag och vårblommorna dom växer och skapar en fin färgprakt i rabatterna och grönare blir gräset, Rosa lyser nu körsbärs trädena både i Kungs trädgården i Stockholm och jag hittar sådana träd här med som börjar blomma och vara vackra, Några sköna promenader har det blivit i det sköna vårvädret men som alltid är vinden med och spelar ett spratt men om man hittade lite lä så blev det en skön stund i solen .

Fortfarande är nätterna kalla och en dimmig och ljuvligt vacker morgon var det i tisdag blir mystisk känsla när dimman ligger lågt över vattendragen, som alltid kliar det då extra i fotograf fingret!. men när jag inte har eller inte är lämpligt att ha kameran  med på jobbet så får man fotografera med ögat och minnas det härliga morgon bilderna .

Spännande var det också på tisdags morgonen när de dåliga grusvägarna med mycket tvättbräden och potthål! märkliga benämningar men så väl beskrivet på många av de vägar jag trafikerar, När det hade grusat dem då blir det bra och en glädje att köra men det känns som 2 decimeter nysnö när man kör på de nygrusade vägarna! men men när det blir tillkört så blir det bra, Bilen den for fram sida till sida samtidigt som tranorna landade på gärdet i den dimmiga morgonen, Så naturen den bjuder alltid på upplevelser 

Tisdag morgon då blev det också lite speciell början på telefonsamtalet eller rättare sagt whatsapp samtalet med min älskling Maria! .När hon skulle svara så skakade fönsterglaset och det vibrerade i rummet, Lima är väldigt mycket jordbävnings benäget och de väntar på den stora smällen! denna gång var det ett inte så stort skalv ute i stilla havet men var stort nog för att höja pulsen och få fönsterna att skallra så alltid är det något som händer!

Nu är raderna skrivna och kaffet det är slut, jag önskar er alla en fin trevlig fredag och en bra helg, hoppas snön har smält och våren återvänder, ta hand om er alla och må så gott ni kan 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar