lördag 10 april 2021

vårkänslor med allergi, Storm sol och regn,Mandarinand fotografering med Arboga tidning

 Nu är det helg och solen den lyser! och vinden den brakar och lite regn på det så har vi en perfekt mix av aprilväder men vi är ju i April så då är allt som det ska, Helg jo det är det en kort vecka ledde till helgen fortare men jag har korta helger när jag nu jobbar 6 nätter/ vecka så är bäst att passa på att vila och göra det och det och det! Puhhhh ja det är alltid mycket med allt,

Det är det jag tror att leder till sjukdomar psykisk ohälsa och allt med allt våra stress och press vi ska göra allt och lite till och alltid ska vi vara bra på allt och lyckas med det perfekta livet! för det är inte ofta man hör någon säga livet är skit eller jag mår inget bra eller dylikt. vi sitter alla i samma båt och alla har lyckliga stunder där livet flyter perfekt men vi alla har också stunder av det dåliga med där livet går krokiga vägar och man snubblar på det mesta även det som oftast kan tyckas enkelt i livet.

Men hur mörkt det än kan se ut så någon gång vänder det och man kan  skratta och vara lycklig och njuta av det liv man har.

Vårkänslor! ja dom kommer lite hipp som happ mellan stormbyarna och snöblandade regnet så skiner solen och man tror på våren detta är med, Men rinnande ögon och nysningarna är mer säkert vårtecken för min del! och då har inte den stora plågoanden Björk! slagit ut ännu! Jag tycker väldigt bra om våren men det är på gott och ont man ska nysa och snörvla sig igenom en av årets höjdpunkter, Ännu värre var det när jag var aktiv orienterare och när tävlings säsongen var som mest hektisk då satt allergi bromsen verkligen effektiv i. 

Vackra mornar har jag upplevt när jag kör mitt lant distrikt men på jobbet så finns ej tiden att fotografera ej heller ha mina riktiga kameror med mig, Men ett par mornar har det varit magisk vackert när himlen varit som eld när solen gått upp över Hjälmaren där jag passerar och då svider det i fotograf hjärtat! att man inte kan stanna och njuta och föreviga, Men upplevelsen sitter i minnet och hjärna och stärker energin att uppleva naturens magi.

Mandarinanden var också en magisk upplevelse, Jag blev uppringd av Arboga tidning som hade sett mina bilder på Mandarinanden i snön och ville göra ett reportage så vi bestämde ett besök på kajen i centrala delen av Arboga där jag hade skådat anden. Då blev det aprilväder deluxe med stormbyar och regn så nog var det bösta att sitta inne i köksvärmen att dricka en kopp kaffe. Men Arboga tidning och mandarinanden dök upp i avtalad tid.

Tänk vilken tur att fågeln var kvar så den kunde förevigas igen och jag tror alla som ser underverket slås av vilka fina färger och vilken annorlunda and det är, Det är inte bara i datorernas värld det kan konstrueras vackra bilder den är verkligen fin på riktigt, så det blev ett trevlig möte med Arboga tidnings utsände och med den oblyga anden som ställde väldigt glatt upp på fotografering och den snäste i väg de andra änderna så dom var inte kompisar!.

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig och bra helg, Ta hand om er alla och må gott hoppet finnes alltid där 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar