fredag 16 april 2021

Vårvärmen kommer!? vårbestyren måste göras, Bofinken poserade och grisen på film

 Solen den skiner och helgen den har börjat för de flesta, Och de flesta med mig inräknad väntar på att värmen ska komma och den härligt sköna varma våren ska infinna sig, Troligtvis så känns det trögt med att det ska komma igång varje år men i nuet känns alltid allt extra mycket, Nätterna denna vecka har allt annat än varit vårkänsla första natten var det ösregn och ymnigt snöfall ja! samtidigt och det var som Maria uttryckte sig när hon kom till vintern första gången Raining snow! och så var det nog natten till måndagen.

Sedan har det bara varit kallt temperaturen har varit runt 6 grader kallt när jag avslutat mina arbetspass och det är förmodligen en väldigt normal temperatur för mitten av April och klockan 6 på morgonen, Men trots natt kylan så blir det grönare och det växer på blommor och blad en skön tid när man ser att det går framåt, det sjungs och det visslas bland fåglarna så det ibland nästan hörs in i bilen när jag far fram på landsbygden och när jag öppnar rutan för tidnings leverans så får jag en doft av ladugård i näsan och av kogödsel så nog är det ett distrikt på landet.

Soluppgångar med Hjälmaren som bakgrund och ladugårdsbackar och natur är vad jag upplever under mina nattliga arbetsrundor men sannerligen är tiden inte tilltagen för att kunna njuta av utsikten men är lyckligt lottad att inte behöva sitta och stirra in i väggen med en dator som sällskap vid arbetsplatsen, Vi har alla olika förutsättningar och skapta till olika sysselsättningar, Jag passar utmärkt till ett jobb i ensamheten där jag måste lösa allt och alla uppgifter, och en vacker eldröd himmel med Hjälmaren som fond hjälper mycket i gryningen när man är stressad gör att hinna med rutten i tid 

Äntligen så fick jag grisen på film! inte någon riktig höjdarfilm och den är filmad på mobilen men dessa skygga vildsvin är inte lätt att fånga med kameran, Jag såg 4 st vildsvin på långt håll springa till skogs och sedan stod den där en ensam och bökade i jorden och då gäller det att stanna och få fram kamera och hoppas att den står still och en liten stund bjöd grisen på sig själv sedan sprang den vidare till sina kompisar in i skogen

Då var bofinken mer på poserings humör när jag tog mig en promenad längs Arbogaåns porlande lugnade vatten mot Grindberga kraftstation, och fåglar hörs men inte syns men Bofinken den tittade på mig och jag fick någon liten minut fotografiskt möte med den vackra fågeln så det är som i människo världen vissa är blyga och andra bjuder på sig själva i djurens värld med 

Vårbestyr finns det att göra nu är sommardäck på och det blev det samtidigt som snön vräkte ned! trädgårdsmöblerna ska nog snart fram och blommorna ska planteras och deklarationen  ska göras detta alltid spännande årliga göromål ska jag få tillbaka pengar eller ska jag får betala tillbaka till skatte kassan.

Maria har röstat och troligen blir det mera valomgångar och i Peru kan det bli dyrt där ska man inte vara soffliggare och hoppa över valet då får man böter! det är ett sätt att få upp valdeltagande, Kanske det skulle vara ett alternativ här också att få alla att rösta 

Nu hoppas jag att helgen ska bli solig och varm och som det nu är i corona tider inga evenemang så långt ögat når och mycket smitta är det så vi håller oss på avstånd och vi får inte förlora hoppet, Vi är för det mesta väldigt bra och hitta andra och alternativa lösningar på att roa oss själva och fördriva fritiden så jag önskar er all en påhittig och varm glad vår helg , ta hand om er och glöm inte bort att le 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar