onsdag 11 augusti 2021

Dubbelt däckad sommaren kämpar på, en liten semester

 Däckad kan man bli på många sätt! jag blev dubbelt däckad förra veckan när jag vid 2 st olika arbetstillfällen lyckades på punktering! punktering får man numer aldrig! och jag lyckades med 2 punkteringar inom loppet av 4 dagar så det måste ju vara väldigt bra jobbat.

 Med en redan trasig rygg och nacke att byta hjul mitt ute i skogen och på en grusväg är inte alltid det lättast och det lämpligaste men efter mycket om och men Lördags punkteringen gick rätt smidigt men tisdagen så kämpade jag i 20 minuter mot trilskande domkraft tillhörande bil och en rygg som skrek mer och mer ge upp. Men till slut så satt ett vinterdäck på och färden gick mot sitt mål.

Vädret som alltid är kärt att prata om och att vara glad åt vädret eller att mumla om att det ständigt är Sk.t väder eller för varmt eller kallt, Sommaren den kämpar på och hoppas den håller i sig ett tag till och denna sommar har varit varm härlig och skön så jag klagar absolut inte ett endaste dugg. Dugg regn och ösregn och sol om och vartannat har det varit de sista taget och det går mot höst och mörkare tider så det är mest bara naturligt, Men t-shirten och shortsen sitter fortfarande på och hoppas det blir så augusti månaden ut 

En stor fågel spanade på mig när jag tog mig en morgon promenad längs med Arbogaån och i den tidiga timmen var jag väldigt ensam ute och fågeln den flög upp i björken och parkerade och där satt den och spanade en lång tid. Mitt objektiv är bra till fågelfotografering men ändock var denna fågel på behörigt avstånd, 

Jag har till slut artbestämt den till fiskgjuse stor och ståtlig var den men jag är fortfarande inte helt säker på det är rätt fågelart men en mäktig upplevelse och spana på den morgonstunden, naturen den är mäktig och ger allt som oftast spännande upplevelser som ger energi till vardagen 

Semester var länge sedan jag hade, Nu har jag 1 veckas semester och ska njuta och koppla av och är skönt att inte behöva vakna halv 2 på natten och ge sig ut i ur och skur 6 nätter i veckan, Kroppen säger till mig att det är dags att vila och ytterligare 2 veckar ska jag ha lite senar under hösten. en lite semester utflykt blir det och hoppas kunna komma med blogg och bilder under färdens gång, ha det gott ni alla ta hand om er alla och njut av allt det goda vi har 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar