måndag 30 augusti 2021

Söndags promenad, höstkostymen på och reseplanering

 En ledig helg var välbehövlig och synnerligen när mina helger är korta när jag jobbar ända till klockan drygt 06,00 på lördags morgonen, Så denna lördag istället för hasta iväg till något evenemang direkt efter jobbets slut så tog jag mig hem och pratade med min Maria på whatsapp där hon samtidigt hade sen fredagskväll eller rättare sagt natt till lördag så tidsskillnaden är stor men att kommunicera går lätt i dagens cybervärld så trots att vi har hela världen mellan oss så är vi oftast tillsammans, Sedan blev det en skön sömn.

Fotografering är inte bara det som görs när själva klickandet sker i naturen eller i den miljön där du fotograferar sedan ska man gå igenom bilder och en del slängs i papperskorgen en del sparas bara och en del publiceras på olika sätt på sociala medier, När man då har ca 6500 bilder på 2 helger så då tar det lite tid att gå igenom  dessa bilder plus att jag också försöker skriva lite bloggar så då flyger tiden fram och klockan den är snart dags för att sova innan den ohälsosamma väckningstiden 01,30 sker 6 nätter i veckan 

Men jag är väldigt glad över min hobby som fotograf och har alltid i olika stor utsträckning hållit på med fotografering, Numera mestadels på olika rally evenemang som är utmanade typ av fotografering när man vill skapa fart och action i bilderna,

Söndags promenad blev det framåt morgonkvisten igår väldigt grått och höstlikt väder var det men vackert har vi här i Arboga och även om jag nu har fotograferat alla dessa miljöer och vyer många gånger så går det med lite vilja och finess får till nya vinklar och ett foto blir sig aldrig likt ett annat så även om det är välbekanta miljöer och omgivningar så kan får fram nya bilder, Nu finnes det mycket färger med rönnbär nypon och mycket mer man kan få in de än så länge mestadels gröna bilderna innan höstfärgerna kommer om någon månad 

Senaste veckan då var det rena november känslan blött mörkt och ruggigt och den gångna  natten var det friskt ute med ca 3 grader och då blir det lite småkyligt när man far fram med den öppna elbilen ja! jag har fortfarande tak men inga dörrar! så nu har jag tagit fram höstkostymen under mina nattliga arbetstimmar så en tjock jacka kom fram ur garderoben och t-shirt har ersatts med långärmat snart blir det att finna en mössa så flinten inte blir för kall! så tiden den flyger verkligen fram och snart börjar man nästan ana tomten runt hörnet!

Reseplanering var länge sedan men har saknat det när man pusslar ihop diverse transporter och tak över huvudet för den resan man nu ska göra, Första upptäckten på denna reseplanering jag gör nu var att Hilton hotell var billigare är Scandic,

 Nu är jag inte riktigt någon Hilton människa så känns mer avslappnat att bo på Scandic och man måste när man letar boende inte bara ta första bästa då kan det bli dyrt så till slut hittade jag 1 natt på Scandic till bra pris med frukost, Flyg tur och retur med incheckad väska som man inte alltid ska ta för givet ingår. Hittade resa tur och retur till Helsingfors med just 1 inbokad väska till det förträffliga priset drygt 650 kr.

Så nu börjar resan ta sin form och är bara att boka de alternativ jag funnit och få till hela resan från dörren till hemmet till dörren på hotellet men det hoppas jag ska kunna vara färdigt imorgon tisdag och då är det bara att vänta till nästa semester tillfälle och äntligen en resa igen det var länge sedan .

Nu är det kväll igen och dagen den tog slut idag igen vilket inte är så särskilt svårt det finnes alltid fullt upp med att göra saker, Jag önskar er alla en trevlig kväll och en fin ny vecka ta hand om er alla där ni nu befinner er 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar