tisdag 24 augusti 2021

Skön avkopplande semester började med ryggont och slutade i ryggskott! hösten här och kalla nätter!

 Semester var välbehövligt och skönt både för kropp och skäl! vädret det var omväxlande med sol och regn men det mest viktigaste jag behövde inte gå upp klockan halv 2! på natten och jag kunde unna mig lite skönhetssömn!! vad det nu är men är skönt att kunna sova tills man vaknar vilket inte inträffar så väldigt ofta!

Innan min semester vecka hade jag haft det kämpigt med att luften hade gått ur! i däcken på arbetsfordonet och min rygg tog stryk vid hjulbyten, Men ryggen den återhämtade sig snabbt och jag kunde riktigt njuta av semester veckan både hemmavid och på den lilla utflykten som gjordes i släktens fotspår! Min mormor är född och uppvuxen i Värmland så där styrde vi bilen för lite turistande och färden gick på mindre vägar och i solsken och i ösregn men vad gör det när man har tak över huvudet!.

 Omkörda blev vi av en Mclaren! den bilen trodde jag bara fanns i Monte Carlo och i Hollywood filmer men där på vägen mellan Karlskoga och Karlstad så mullrade det till och miljon bilen flöt förbi! Ja regnet hade slutat men bilen verkligen bara flöt förbi som ett strykjärn mot asfalten.

Bomstadbadens camping där blev vårat semester tillhåll nära stranden var det men jag såg att isbjörnarna lurade i vassen så badbyxorna hade glömts hemma med flit, Fullt verkade det vara på campingen som är ett populärt semester paradis med en härlig sandstrand vid Vänerns strand! nej jag är inte någon semester rese ambassadör men platsen är fin att vara på, Augustimånaden var mitt i så det var mycket  utlands registrerade bilar på campingen 

En stuga hade vi hyrt och för 2 personer räckte den väl till men den var också gjord för 4 personer men då skulle det nog bli trångt och inte mycket utrymme för var och en, Vi skulle ändock var på resande fot under det mesta av de 4 dagarna så stugan den uppfyllde våra krav gott och väl.

Torsdag och turistande blev det under hela den dagen solen sken och var en utmärkt dag att upptäcka den fina miljön i Värmland, Ett antal stopp under dagen blev det och många små orter besöktes där släkten har bott, Ett längre stopp blev det i Borgvik med Borgviks bruk och Borgviks sjön som är väldigt vackert och gammal bruksmiljön som är väl bevarad och vi kunde koppla av och strosa runt i de vackra omgivningarna.

Nya vyer för fotografering är alltid välkommet och blev en hel det fotograferat under 2 dagars turistande i Värmland, fredag kväll och hela lördagen gick åt till rally Killingen årets första rally sm tävling full fart var det både på fredagen och lördagen och med en väldigt god publikströmming efter nästan 2 år utan rallytävlingar med publik så var det många som ville ut och titta på fart kanonerna i det starka startfältet så det blev långa promenader mellan väldigt täta led av parkerade bilar vid sträckorna.

Söndagen då var det dags för städning av stugan och hemfärd igen alltid säger man borta bra men hemma bäst! men semestern hade gärna fått var lite längre, Men jag har snart en ny omgång semester och då blir det hela 2 veckor!. så var man snabbt tillbaka till verkligheten i jobbet igen och ryggskottet kom som ett brev på posten!! eller kanske ej för detta kom väldigt snabbt! och mycket smärta har det varit men med vetekudde! heter det så som värmande hjälp och tigerbalsam så har jag nu 1 vecka senare blivit mycket bättre!

Hösten hoppas jag inte är här ännu, Men mörkret har kommit och regnet kom och nu är det kalla nätter så det känns redan lite höstlikt men vi får hoppas vi får tillbaka lite sommar känsla innan det blir höst på riktigt.

jag önskar er en riktigt god kväll ta hand om er alla och må gott.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar