torsdag 16 september 2021

Regnrusk frisk höstluft och indian sommar! vädret är omväxlande, Resan Hade redan gått

 Höst! en omtyckt årstid och en årstid som också kan var grå, kall och trist; Omväxlande väder har det minst sagt varit  senaste tiden med 16 grader varmt nattetid med strålande solsken på dagen och med frost morgon och hällregn men det kanske är tjusningen med hösten man vet inte riktigt vad man kan vänta sig och nu är vädret till och med så komplicerat så väder rapporterna kan dom säga bu eller bä eller rättare sagt regn eller sol vem vet vad ska komma! bäst att gardera sig med short gummistövlar solglasögon och paraply.

Gårdagen bjöd på sol och mörka moln när jag tog mig en promenad inte så ofta jag tar mig ut för fotografering numera men igår tog jag mig i kragen och skönt med frisk luft och ett trevlig samtal med förbipasserande cyklist alltid trevlig att vara lite social. Lite vackra höstfärger har det redan kommit och visst är hösten en vacker tid när solen skiner  och det är fint på himlen med skiftande vita och mörka moln, Jag skriver och säger klarblå himmel och sol är svår fotat!.

Semester har jag nu i sikte igen och bokningar hit och dit och jag känner mig mer och mer bestulen! När man bokar hotell så är det eller kanske inte ett dygn man bokar men nu börjar det taggas mer och mer på den tiden och nu var det rekord och incheckning  var 16,00 så nu är det inte 24 timmar hotell vistelse nu är det 20 timmar undras också om priset krymper i motsvarande värde till tiden!:

Min Maria är nu på resande fot i hemlandet Peru, Fortfarande är det restriktioner när det gäller att resa ut från Peru men nu är hon på besök hos sina föräldrar och familj som inte har besökts på länge under de rådande pandemi läge, Men resan gick under inga som helst krångelfria omständigheter, Tisdag 7 September var bokad och betald för och resebyrån sa ring mig på måndag så checkar vi in dig online.

Resan har redan gått! fick Maria till svar när hon kontaktade resebyrån för check in online, Resan var då flyttad till tidig måndag istället för sen förmiddag tisdag men då är det också väldigt bra om resenären blir upplyst om det, Efter många om och men så blev resan ombokad till söndag tur att det inte var något datum bestämt viktigt som skulle göras, Söndag på flygplatsen då blev det nej till betalt bagage, blixt telefon samtal till Colombia där flygbolaget är baserat ja visst ska en bokad resväska tas med den är ju betald!.

Så summan av kardemumman! var det så det sas, ha alltid papper och full kontroll vad som ingår i resan eller inte för krångligt kan det alltid bli, Till slut så kom Maria med planet och befinner sig nu norrut i landet och då blir det varmare för det är söder om ekvatorn.

Nu öser regnet ner runt husknuten och hoppas det lättar till jag ska ut i mörkret i natt och jobba, Väldigt vad fort det har blivit mörkt och höstligt i år men det är bara bita i och en dryg vecka kvar till en hägrande 2 veckors semester så det är något gott att kämpa sig fram till 

Önskar er alla en God kväll och riktigt härlig helg vi får hoppas att solen skiner lite över oss och ta hand om er och må gott 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar