onsdag 8 september 2021

Lördags utflykt, Tidig frost och träd på vägen

 Nu är det redan mitt i veckan snart är förra helgens fotografiska och bloggande till ända så snart är det lugnt ända till på lördag! Turist kan vara på hemmaplan och det var min mor och jag i lördags en tur med bilen i solen blev en avkopplande tur som började med plantering av blommor på kyrkogården i skogen en vackert belägen plats i en skogsglänta men börjar närma sig staden nu när bebyggelsen numera är mitt i skogen eller skogen krymper!

Sedan tog vi oss utifrån staden och mot trakter där jag är uppvuxen nämligen Medåker ocn när man var liten så var det långt från staden och riktigt lantligt med ladugårdar och kossor runt hörnen, Numera kända björnmarker! då de har siktat en björn och har också bildbevis att det besökt Medåkerstrakterna och numera har kommit ännu närmare Arboga, Så är nog bäst att låta lingon och svampen orörda detta år! men jag plockar ju aldrig svamp eller lingon ändå, Maria tycker det är konstigt att jag efter 5 minuter i lingonskogen är uttråkad!

På krokiga och grusiga vägar tog vi oss runt i landsbygden och ägghandlaren i Smedby hade öppet men vi for förbi min mor hade redan handlat ägg så vi får planera en ägg handlar resa någon annan gång men bra att det går att bedriva affärsrörelser mitt ute i obygden med .

Framåt dagen då vi for runt så värmde solen och den frost jag hade mött när mitt arbetspass på natten avslutades hade försvunnit och de som sov gott och länge på lördags morgonen de märkte aldrig av att rutorna på bilarna och biltaken var fulla av frost känns som en tidig start av köldens månader och det pep till i köldvarning i bilen.

På fel sida av sjön hamnade vi och ja vilse kan man komma och ingen karta hade vi med oss det låg hemma i köket och där gör den ju en väldans god nytta när man är ute på villovägar, Men vi körde framåt och då kom vi dit vi planerat men troligtvis från fel håll! men alla vägar leder ju rätt någon gång.

Färden gick vidare och skönt med lite nya eller nygamla vyer och innan det blir mörkt och blött så var det bäst att passa på och ta en turisttur och glöm ej bort eran hemmaplan det finnes mycket att upptäcka som man med hemmabindhet inte vet om eller glömmer bort, Ett stopp vid korvkiosken i köping blev en utmärkt lunch intag och sedan hemåt för att vila inför kommande äventyr.

Händelser i våra liv finnes det gott om och kanske livet vore tråkigt om allt bara gick som tåget, Oväntade saker kan dyka upp som det i mitt fall gjorde i tisdags natt eller i alla fall väldigt tidigt på morgonkröken när jag for fram med tidningarna,

 Då låg det ett träd på vägen eller i alla fall en stor trädgren och jag ville inte offra gräsmattan så jag gick ur och släpade undan trädgrenen  som inte var tung och turligen så är min trilskande onda rygg mycket bättre nu, Så snart var vägen fri och jag kunde tuta vidare mot den hägrande sängen när ni andra vaknar ,

Jag önskar er alla en trevlig godkväll i solgasset ta hand om er och vi hörs igen 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar