torsdag 17 november 2022

Semester, Snö på väg, Äntligen och Novemberkåsan

 Fredag morgon Grötbröd med griljerad julskinka det börja lukta jul, Semesterns näst sista morgon så härligt skönt att kunna sova hela nätterna och vakna utvilad! utan att alarmet ljuder 01,20 på natten denna veckans semester var verkligen välbehövlig, Kanske inte riktigt badväder eller väder för att turista men skönt att göra saker som inte hinnes med och att också tillåta sig var lite slö i soffan och gå igenom några serier på netflix det gör skönt för både hälsan och kroppen.

Bilen är besiktad enda problemet var att när det skulle besiktas så var tidsbokningen annorlunda mot vad vi hade noterat! så måndag förmiddag var onsdag förmiddag men tillmötesgående bilprovare knökade in bilen och godkände den så nu puttrar den fram ett år till, Lite inför vinter städning i min mors trädgård så nu är trädgårdsmöblerna undanställda i väntan på vårkänslor och en kaffe i vårsolen.

En del säger att dom känner i knäna att snön är på väg. jag kände under gårdagen att mina händer frös, Det var mycket kallare än vad som varit under denna rekordvarma höst, Det har varit under vissa arbets nätter 15 grader varmt och det är inte vanligt långt in i November månad, Nu lovas det snö och ja det är inte ovanligt i denna tidspunkt och vi ska nog ta oss igenom lite snö och kyla som alltid.

Tiktok och facebook ja man måste synas i denna värld och små filmsnuttar brukar filmas för det mesta när Maria är med mig i Sverige så filmar hon, En enskild filmsnutt fick 120000 visningar en droppe i havet för kändisarna men för lilla mig är det kul att någon ser vad vi gör, Facebook hade skapat en ny sida till mig och kallade mig offentlig person! vad detta nu menad med det, men den använder jag till att försöka få ut lite av mitt enormt stora fotoarkiv.

Äntligen var det någon som sa i TV och detsamma säger jag nu, Immigrationsverket har skickat mig mail och vill ha kompletterande uppgifter till Marias ansökan om permanent tillstånd att bo i Sverige, Så det betyder att dom efter 8 månader har öppnat och börjat förhoppningsvis ska det inte behöva ta 8 månader till innan vi får svar på vad som händer saknaden är oerhört stor efter min älskling

Kaffet är nybryggt och en härlig dryck på morgonen vaken måste jag vara för inom några minuter så börjar 29 mil körnade till Bollnäs och en av årets absoluta höjdpunkter.

Novemberkåsan legendarisk idrottsklassiker och mycket varmt i mitt hjärta även om jag aldrig utövat motorcykelsport och ej aldrig även kört mc eller moped!, Mörker vatten eld och lera ja så är vi vana vid att se Novemberkåsan men det är så mycket mer, Förare motorcyklar team publik njuter av denna idrottshöjdpunkt och förarna måste vara enormt förberedda på detta kraftprov i oländig terräng i kyla och i mestadels mörker.

Pulsen stiger hos fotografen för detta är lite extra och sådant man ser väldigt mycket fram i mot och ska försöka föreviga och förmedla denna Novemberkåsa på ett spännande och  informerande sätt med fartfyllda actionbilder .

Önskar er alla en trevlig och fin helg ta hand om er alla 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar