fredag 4 november 2022

Äntligen långhelg dubbdäck och 14 grader varmt snabbfika i natten och brevlådor

 Lång helg äntligen så har jag 2 dagars ledigt eller rättare sagt 2 nätter utan jobb på raken så då blir det långhelg eller kanske som alla andra har en helt vanlig helg,

 Alla helgon helgen då miss vi våra kära och saknade vi har varma minnen och känslofyllda tankar på vad som vi gott igenom tillsammans, Men vi får ej glömma bort att ha våra nära i våra hjärna och tankar resten av året ni finnes nära och glädjen kännes i hjärtat med glada minnen och en tår faller vid tankar på att ni är borta för alltid, 

Vackert på alla kyrkogårdar och mycket ljus och under helgen blir det samlingsplatser och möten med medmänniskor som på samma sätt som alla andra hedrar och minns,

Hösten den är varm och tiden den är nu inställd på den mörka årstiden, Det talas om att tiden ska vara samma hela året runt och att tidsomställningar hit och dit inte är bra för diverse olika tingest och sömnbrist hit och dit, Kanske vore bra att ta ett beslut om hur vi ska ha det med tiden,

 Varmt ja! inte många nätter jag hittills frusit i natten och lite märkligt att nu ha dubbdäck på arbetsfordon och privatbil och termometern visar på bortåt 14 plus, Samma som i våras natten efter sommardäcken kom på så kom det 4 decimeter snö så är inte alltid att vädret överensstämmer med almankan, Men hur som helt vintern kommer så säkerligen så bäst att vara förberedd 

Min helg var planerad att ta mig till mörkaste Småland och de djupa skogarna för att bevittna och föreviga årets största rallytävling, Nu har huvudet och kroppen sagt sitt och känns som en sovmorgon behövs bättre och åker till en tävling på närmare håll, Att ställa väckarklockan! njae alarmet på tlfn tidigare än 4 känns lite fel på en efterlängtad extra ledig dag så att åka drygt 6 mil blir enklare är drygt 30 mil enkel resa.

Långtråkigt blir det aldrig på natten speciellt  de dagar jag färdas på landsbygden och de envisas med att djuren ska passera i tid och otid framför eller bredvid bilen vildsvinet som sprang bredvid mig och tacksamt vek av ut i skogen utan närkontakt och alla dessa rådjur som ska leka så nära fronten som möjligt! så spänning bjuds det på tidningsrundan 

Snabbfika på ca 37 sekunder blev det en arbetsnatt när jag fick en fikapåse det uppskattades väldigt mycket och åtnjöts i farten  mycket god morotskaka så ett mycket stort tack så det behövs lite för att göra en medmänniska på gott glatt humör 

Brevlådor möter jag många i mitt arbetsutövande och ett mycket stort tack till er som märker upp er lådor och tömmer lådorna innan de ska fyllas på igen det är väldigt enkelt när tidningen eller paket ska levereras att man vet att man är rätt och det finns plats i lådan,

Tyvärr så händer följande också brevlådor som öppnas för att det är fullt och allt ligger gärna i vattenpölen när jag lagt i tidningen eller paketet, Eller när den 37 år gamla lådan rasar i backen när jag lägger i paketet, Hemliga postlådor som är låsta och väntar på paket! och 3 bilar parkerade framför lådan så det finnes mycket varianter på hur det inte ska vara ! ja lite gnällig måste man få vara ibland 

Fotografering fortgår dimmiga morgonstunder höstliga färger och ett spanande  efter norrsken som aldrig behagar  visa sig när jag är vaken men man får kämpa på och försöka få till pangbilden, Det finns alltid saker man kan föreviga och att gå på upptäcktsfärd i våran värld det är en ynnest man vet aldrig vad som kan fastna på bild 

Nu tog det stopp nu ska jag vara slö och ta igen mig på soffan jag är ju trots allt ledig, ta hand om er njut av helgen vad nu än ni hittar på hur mörkt den är så ett leende friskar alltid upp , Tack 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar