torsdag 27 juli 2023

Osynliga plågor, Höstplaner och kvartssamtal, Helgen är nära

 Att ha ont är alltid en plåga och att inte fungera som normalt är ingenting någon vill uppleva, En bruten arm syns! med gips en bruten fot då haltar man fram med kryckor då förstår alla att man har ont, De osynliga plågorna då blir man ifrågasatt det ser ju inte ut att vara något fel på dig! Många är sjukdomar och krämpor som gör våra liv till mycket kämpigt men för utomstående märks dem inte . Oftast är reaktionerna att när problemet inte syns då är det inget problem men alltjämt så kämpar vi mycket med hälsan 

Jag lider av många allergier och astma och det är inget som syns! när jag tidigt vår eller snarare sen vinter säger att nu mår jag inget bra för allergin är kämpig då möts jag av många blickar! allergi nu det är ju vinter!! men skit i luften finnes det jämt! och nu är det gräset som får mig att kämpa hårt och kan man inte andas som man ska så blir hela kroppen utslagen , Ibland tänker man om du bara visste men ja när man inte förstår eller ser så är det inte lätt att inse vidden av de osynliga plågorna 

Sommaren fortsätter och de blev en minst sagt förändring efter den heta juni månaden med torrt och höga temperaturen, Regn det behövde vi minst sagt men nu räcker det nog och de som fortfarande har semester vill nog ha härliga soldagar vid sjökanten eller på stranden, Nu behöver vi inte ha den hettan som ställer till mycket stora problem runt om i världen men det svenska lagom varmt eller regn det förkommer inte ofta!

Jag hade min semester tidigt i år så jag känner mig redan i höst! mode, 10 grader på natten det värmer minsann inte så jag planerar redan för höst verksamheten , En konsert är minsann inte ofta jag går på men i Augusti så ska jag och Maria se Miss li och det blir en fin upplevelse det tillsammans med syster Lena och Roger, Sm final i Rally är bokat boende i Arvika så det blir som alltid sevärt med full fart i uppgörelser av Sm medaljer, Som alltid är Novemberkåsan en stor höjdpunkt och i år får vi bege oss till Vimmerby 

Torsdags lunchen är avslutad och ärtsoppa och pannkaka är gott och traditionen har överförts till Maria och hon äter det med god aptit och egengjord blåbärssylt så nu är helgen nära bara fredags och lördags jobbet kvar till den korta helgen! 

Kvartssamtal finnes i skolen och när fotbollssupportrar ska tala vett med tränare till lag som ej gör de resultat som förväntas! natten som gick då var det en prenumerant som ville ha kvartsamtal med mig om varför han inte får sin tidning! han av en slump! som han sa stod vi postlådan 04,02! exakt när jag kom! tror inte det var en slump han hade nog stått där bra länge och väntat.

Han hade kontaktat kundtjänst flertal gånger och var ej nöjd med sina svar så då kommer han med den briljanta iden att ta problemet direkt med tidningsbudet! som jag sa jag trycker inte tidningar och jag delar ut tidningar som jag får levererat till mig. Ett gott råd skäll på rätt person och kontakta rätt person vid problem lösning, denne person var enbart ute för att skälla på det stackars tidningsbudet! mig!.

Nu hoppas jag tidningarna till personen kommer i fortsättningen så han inte av en slump måste vakta postlådan klockan 04,02 på nätterna . problemet har varit vi tidningsbud ej har fått gällande tidning pga av leverans problem och utan tidning är det svårt att leverera till prenumeranters brevlåda , jag är oftast glad och snäll men när personer skäller på mig av fel anledning biter jag i från!.

Nu har det slutat regnat då ska vi ta oss ut ha en fin eftermiddag och kväll ta hand om er alltid 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar