söndag 5 november 2017

Indian överfall och frisk höstluft i Järnboås

Andra veckan utan rally och motorsport det blev för mycket! kände abstinens besvären under veckan så beslutade att ta mig en tur till bergslagen under lördagen, och denna dag då fick jag åka själv, då min far tog sig till Strängnäs och åkte rally sprint på rallycrossbanan och denna gång så tog dom sig runt alla 3 åken,jag själv tog turen till Järnboås norr om Nora och lite gråmulet och regnstänk var det i luften när jag åkte dom natursköna milen tills jag hamnade vid en pil till anmälan och besiktning och vid kyrkan i Järnboås där var det rallyhögkvarter skönt att det kan gå att arrangera våra tävling mitt ute i bygden med då blir det enklare och tror säkert det livar upp för lokalbefolkningen med.

Inhandling av karta och program till fynd priset 40 kr gick bra,men sedan tillstötte problem jag är förvisso orienterare! men köra och läsa kartan samtidigt och när det dessutom är fel ritat i kartan ja då blev det en del bryderier! så min plan att ta mig till målet av SS 1/4 gav jag upp och åkte till starten och parkerade vid pumphuset! och där träffades som vanligt både bekant och obekant folk och det är detta som är den stora höjdpunkten under helgernas utflykter på tävlingar att ta del av den sociala samvaron.

Konstaterade om! sträckan hade körts åt andra hållet då kunde jag suttit kvar i bilen då det hade blivit ett vägbyte nerför och säkert intressant, men lite motion skadar ju aldrig! så knatade på uppför backen som följdes av några backar till och snart insåg jag att! kanske vore bäst att gå tillbaka för var ju i alla fall en sväng! ju längre jag gick så blev det bara mer och mer fullt på femman väg! och nästa vägbyte svängde det ju lite i alla fall så kanske parkerar jag där! men den gamla devisen! kanske det blir bättre nästa sväng och när en okänd person passerade och med svaret 1,7 kilometer! ja då gick vi vidare! och denna gånga så då stämde det! det blev bättre i nästa sväng!

Indianöverfall! det var nog rätt benämning på den kurvan som jag stannade till vid, jag och ett tiotal personer skulle få oss action under en dryg timme! sedvanliga spekulationer om att denna kurva skulle passeras utan problem eller inte! ja efter 3 bilar så kunde vi konstatera att här skulle det bli lite problem! den kom fort på har några chaufförer kommenterat till mig på facebook! ja och så mycket problem som denna kurva ställde till med  har jag nog aldrig sett förut! och tror när den kördes som SS 1 var det 5 bilar av drygt 50 som kom smärtfritt förbi resten av gänget körde mer eller mindre i skogen och träd blev besökta och var nog en lättnadens suck när alla ekipage hade som genom ett under passerat med hjulen fortfarande neråt!.

Sträcka 4 genomfördes på ett betydligt lugnar sätt och dom flesta hade äventyren från SS 1 i minnet även om någon/några var illa ute andra vändan med, så det blev en verkligen action fylld säsongs avslutning på rallyåret! ja denna gång var det sista gången för i år det var rally för mig, nu blir det novemberkåsan i Enköping nästa helg.

Stort tack till er alla som man träffar i skogen och till er alla tävlande som bjuder på show i skogen, och till er som läser detta och beställer och ser mina bilder, förhoppningsvis ses vi i rallyskogen till nästa år igen! ha en bra vecka MVH Pettersson med kameran
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar