torsdag 16 november 2017

Novembersolen lyser, frostigt och vackert,

Mitt i november,löven har försvunnit och kylan den kommer blommorna dom få som lever dom slocknar när kylan sätter in, solen den piggar upp och skön promenad i den någorlunda värmande solen den ger en skön frisk luft, och fortfarande finnes det lite av färgen kvar i vår natur, frosten den biter på våra blommor och blad och samtidigt ger dom väldigt fina mönster och vackra fotografier kan man får till med den snölika frosten.

Halkigt är det så bäst att ta det lilla lugna när man är ute på promenad eller när jag är ute på mitt nattliga jobb och denna vecka har det varit spännande och med några nästan fall! så det är tur att man står på benen! och veckorna och tiden den springer alltid fram och denna vecka har jag hejat fram mina 2 lag till fotbolls vm! Sverige som jag var väldigt negativ att dom skulle kunna ha den lilla minsta skugga av chans! och tyckte var lika bra att spara in pengarna och lämna  walk over! men en fantastisk insats av alla spelarna fixade vm biljetten och all lycka till till sommarens vm och det för guds skull NEJ jag är inte religös! utan ZLATAN 

Peru min Marias land spelade till sig den sista vm biljetten med att slå Nya Zeeland med 2-0 på hemmaplan, efter lite dirty tricks som Nya Zeeländsk press uttryckte sig! flygplans förseningar och sakta gående bussar och välkomst fyrverkerier vid spelar hotellet 03,30 på natten!!,Så Peru fick ledigt av premiärministern idag när första vm biljetten på 35 år var fixad! och kan bli spännande med ett möte Sverige-Peru som nu svenska folket har utnämnt till ett dröm möte! att vara 10 rankat i världen och ta sig igenom ett Sydamerika kval ja då känns som Peru är favorit i det mötet!!

Fotografering blev det under dagens promenad och alltid lika vackert när man finner en spegelblank Arbogaån och kan få härliga speglingar, och med frosten i löv och blommor blir det vackert och fina bilder,och kamera utrustningen den fungerade fint efter Novemberkåsan där det var lerigt regnigt och inte helt lätt att hålla kamerorna rena! och alltid kul med variationer av mitt fotograferande det lär man sig av och man ser  olika saker som man kan kombinera hop i det man nu ska fotografera,så alltid finnes det något att fotografera och förmedla med bilderna 

Önskar er alla en bra avslutning av denna vecka och alltid stort tack till er som läser dessa rader och ser mina bilder , Mvh Stefan 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar