lördag 18 november 2017

Solen tittar fram denna november lördag, Blomkvists löpare! skidåkare heter det!

Lördag! ledig och en lugn och skön helg, sirenerna tutar! kanske halkan har slagit till, bäst att hålla sig inomhus denna dag, motion får man via tv soffan! grattis till Charlotte Kalla idag var det en övertygande seger! endast en ryska som var på lite lagom avstånd annars var resten av Skidåkarna! på behörigt avstånd! den där Blomkvist i tv studion när ska han lära sig att det inte heter löpare!! löparna har inga skidor på fötterna! skärpning!

Damerna är det nog som vi ska hoppas på under vinter och till OS i Sydkorea Charlotte Kalla och Anna Haag och några till så blir det nog en en bra skidåkar vinter och Stina Nilsson på sprint sidan, skidåkning är kul men lite svårt att satsa på här i mellan Sverige dåligt med snö,och farligt med rullskidor så blir ingen inhandling av ny skid utrustning för mig! får vänta tills jag blir pensionär och bosätter mig på någon glaciär i Peru! då kan jag köra skidåkning och höghöjdsträning inför Vasaloppet 2035!

Hoppas på solsken imorgon då kan det bli någon fotografisk promenad alltid spännande vad man kan hitta och även när omgivningarna här i Arboga är välkänt för mig så kan man hitta mycket att föreviga,och många som ser mina bilder kommenterar att det ser ut att vara väldigt fint och vackert i Arboga, Ja och kan varmt rekommendera ett besök i den lilla fina staden! finnes mycket att beskåda här så ta gärna någon dag under det varmare halvåret och ta en promenad i dom gamla kvarteren och en fika i på nåt av cafeteriorna och avsluta dagen med Hjälmarekanal så då har ni en väldigt fin dagstur!

5500 bilder blev det under förra helgens novemberkåsa! och dom bilderna är nu redigerade, och motorsportåret 2017 är slut för min del och inte mycket kvar av det och under helgen är det WRC avslutning i Australien och publiksträcka kördes på havs stranden! inte så ofta förarna kan se havet när dom kör fullfart och kanske bäst dom håller koncentrationen  på vägen! Men en exotisk rallysprint med stilla havet som bakgrund!

Några av mina bilder från Novemberkåsan  blev väl sedda på sociala media när det engelska enduro magasinet Enduro 21 använde sig av en del av mina bilder och det är väldigt kul när bilderna kommer till användning och används och när en sådan stort webb magasin med 345000 följare på facebook ja då syns bilderna!. snart dags för eftermiddags kaffe och helgen går till sitt slut! börjar jobba natt till söndag så helgerna dom är korta!.

Önska en fortsatt trivsam helg och hoppas solen den lyser lite mer och halkan inte ställer till med problem, stort tack som alltid och ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar