tisdag 3 mars 2020

Alla hjärtans chockladen stoppad i tullen och dom nattliga äventyren fortsätter

Att lita på något i denna värld och dessa tider känns som rätt förutsättningslöst Min älskling Maria skickade paket som hon så ofta gör från Lima Peru och rätt ofta så har post och tull gjort det bra och vi fått fram paketen snabbt och säkert! men en gång så skickades paketet till fel person och när jag skulle hämta ut det så var paketet redan utlämnat!.

Nu har då det blivit fel igen! paketet med liniment till min trasiga och onda rygg som spökat i många år och hjälper väldigt mycket med ett liniment som jag hittat och använder som säljes i peru och detta har Maria  skickat i post många gånger förut utan problem! nu blev nog dom 2 burkarna kvar redan i tullen i Lima då det oftast används av banditer och bovar och dölja skickade droger i.

Så paketet fortsatt den långa färden från Lima till Sverige med alla hjärtan chocklad med den väldigt fina och goda rena chokladen som tillverkas i peru! och den anlände till Sverige 10 februari med rekommenderat brev! och nu har jag fått brev att nu har tullen vaknat upp 3 vekor senare! för att dom ska ha moms och tull hanterings avgift på 200 gram choklad! Ja jisses men nu när chokladen blivit gammal och smält,

Choklad kan jag äta när jag besöker Peru igen men just grejen att man ska kunna skicka grejor i paket och att lita på att det kommer hela vägen! 3 veckor försening för att tull hantera 200 gram chocklad!! inte undra på att maskineriet går trögt och världen står still och funderar vad som händer!

Vårvinter ja! det blev det någon vinter har det inte varit mycket av men när Februari skulle avslutas så blev det lite snö och sol! och sista fredagens jobb blev det kallt om fingrarna då det var 11 grader kallt och den temperaturen är vi inte vana vid som tur är har jag lyxen med eluppvärmd handtag på min el moped så händerna var inte helt stelfrusna

Fredagens promenad den gick i solsken och fint med lite snö och blev lite vackra vårvinter bilder! och en bild på den ofta av mig fotograferade slingriga Älholmsvägen i Arboga blev jag lite konfunderad när jag i efterhand redigerade bilderna och såg att vänster sida i körriktning var 70! och samma körriktning på högersida var 40! kan nog vara fel skyltat även om en rysk orienterings kompis meddelade att i Ryssland är det inte ovanlig med den skyltningen!

Nattliga äventyr ja det kan betyda många olika saker! men i detta fall är det enbart arbets reltaerat! men ändock inte då det inte handlar om mitt arbete! ja det var ju glasklart! haha  men men så var det i natt att det luktade bränt! och då går tankarna direkt till det fordon jag färdas på! men bromsar enbart gnällde lite och var ej varma, 5 minuter senare såg jag blåljus och då kunde jag släppa att det var min el moped som skapade den brända lukten

Något senare så kom jag till den lukten som jag känt och fullt pådrag med brandkår och polis! och 3 st bilar hade brunnit upp! och även om man kommer som väldigt mycket utomstående till platsen så känns det väldigt ledsamt och meningslöst för jag tror inte att bilarna hade fattat eld av sig själv! och hoppas ni som blev drabbade är ok och det löser sig med allt tyvärr blir det ju mycket jobb för dom som inte gjort något fel!

 Ännu en gång funderar man vart håller världen på att ta vägen! livet är ju besvärligt i alla fall! så behövs ju inte någon hjälp på traven för att göra det ännu mer besvärligare för dom i detta fallet drabbade.

Man blir berörd och ledsen men jag var tvungen att fortsätta färden mot målet tisdagens arbetsnatt och påverkad av det som jag sett så kanske man inte koncentrerar sig och kanske också inte helt bra att springa nerför trappor och läsa i telefonen vart nästa leverans ska ske! så det blev en balansakt och mirakel räddning att det inte blev platt fall på ryggen i sten trappen men en rejäl sträckning och mör i kroppen blev det i alla fall! kanske man lär sig när man blir äldre!!!.

Önskar alla som läser mina rader en fortsatt god färd mot våren och en bra mars månad, och som alltid ta hand om er alla och glöm inte bort era nära och kära












fonen vart nästa leverans ska ske! så det blev en balansakt och mirakel räddning att det inte blev platt fall på ryggen i sten trappen men en rejäl sträckning och mör i kroppen blev det i alla fall! kanske man lär sig när man blir äldre!!!.

Önskar alla som läser mina rader en fortsatt god färd mot våren och en bra mars månad, och som alltid ta hand om er alla och glöm inte bort era nära och kära



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar