tisdag 31 mars 2020

Nästan köldrekord,Spriten försvann? Paketet skickas tillbaka,Krock med blomkruka

Natten var kylig och det friskar i riktigt när det drar och är för denna vinter bitande kyla 8 minus! och med en öppen bil! ja tak har jag men ingen dörrar så är det ingen risk för värmeslag när det slår till med en vindbiten och kylslagen natt.annars var natten väldigt lugnt verkar till och med att dom som smyger runt i natten på staden har satt sig i frivillig karantän!, rävar och rådjur och annat som tillhör skogen har jag ofta sällskap i natten; förra veckan så visade sig upp 2 fina rävar som satt och smög på mig! och då bannar jag mig själv att jag inte har en kamera med mig! mobil kameran är av mycket hög antikvärde så nästan att antikrundan skulle bli upphetsad!.

Det mesta har nu vänt upp och ner på sig självt och världen den är under kaos så jag är väldigt glad att mitt liv flyter på ungefär som vanligt och hoppas det fortsätter så, jag försöker glädja dom som vill  med lite av mina foton och lite av mina tankar  historier.. Kanske jag skulle skriva lite rese berättelser från någon av mina turner jorden hit och dit, det kanske kan kan lätta upp i det mörker vi nu är i

Tvätta händer ska vi göra och det är bra och göra både nu och då och på kontoret! eller utgående arbetsplats där har vi tvätta händer i corona virus anpassat så det är bra.Men spriten den försvann! är konstigt att allting får fötter och till och med våran spriten den fick vi inte ha kvar! tänk att det är så svårt att skilja på mitt och ditt! ja ja tvätta händer det kan jag göra ändå!

47 dagar tog det för posten och tullen att besluta att det Paketet som maria skickat från Lima Peru till mig med Liniment som hon har gjort ett flertal gånger förut. Men nu var det stopp det var klassat som läkemedel och då kan man inte ta in det i landet så det skickas tillbaka och ja! det kan jag köpa regler ska man följa men att det skulle ta 47 dagar att reda ut det! det tycker jag är lite lång tid! och jag har frågat om chokladen som var med i samma paket också klassas som läkemedel!! men det fick jag inget svar på så då skickas väl det tillbaka med!.

Rastlös kan man bli när allt man brukar göra på fritiden oftast då på helgerna blir inställt eller flyttat så gäller att försöka hålla humöret uppe och vi är fortfarande väldigt lyckligt lottade här i Sverige att vi under eget ansvar kan röra oss ute och vi kan ta oss ut i naturen men! på mina promenader så möter jag mindre och mindre med folk! men frisk luft och lite aktivitet behöver vi fortfarande, är bra att försöka leva livet så normalt som det går och ta dagen som den kommer; min Maria är nu inne på 3 veckan med i stort sett utegångsförbud och hon börjar bli väldigt rastlös och vill börja leva livet som normalt igen.

Att jobba på natten och ta sig fram med elmoped och gående eller springandes är ett utmärkt jobb för mig frisk luft och ensam i natten det är som gjort för mig. Men i bland kan man tycka att personer som vet att dom ska få besök under natten med leveranser ska underlätta kanske ett litet lyse eller i alla fall fri väg! men icke sa nicke! i måndags så krockade jag med en blomkruka i svarta natten och ett stort blåmärke är resultatet av det! så snälla hjälp erat tidningsbud i mörkret så blir det lättare.

Vinden viner och solen skiner kanske det kan bli en promenad efter lunch skönt att röra på benen. Ta hand om er alla och vi måste alla tänka framåt och vi måste alla fortsätta le det finnes alltid ett slut på allt även hur mörkt det än ser ut!  glöm ej bort din kära dina nära och vänner ring dem eller kontakta dem på något sätt, behövs inte så väldigt mycket för att glädja någon, tack för nu hörs igen








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar