måndag 16 mars 2020

Nya äventyr på natten! svanarna har anlänt,min bild februari vinnare

Äventyr och händelserikt liv är bra att ha; men nu händer det mycket saker på nätterna här i den lilla staden som inte borde ske, klockan 2 så susade jag till jobbet och lugnt och fridfullt och alla utom tomten! är vaken njae så är det kanske inte men åtminstone så var jag och mina kollegor vakna.

När jag låste grinden efter att ha packat elmopeden såg jag i ögonvrån ett konstigt sken! och 150 meter senare såg jag att det var våldsamma eldslågor som gick mot skyn! och jag försökte lokalisera vart det kom ifrån.vi jag och 2 kollegor kom på att nog är det där det brinner! att larma vore nog bra för vi visste att endast en ca kvart före så var det lugnt.

När vi jag och den andra elmoped chauffören tog oss närmare så konstaterade vi att branden var längre bort än vi trodde och på andra sidan ån!. och när vi kom till vår utsikts plats så kom också första blåljuset som vi såg,så larmat var det och vi kunde börja vårat arbete!

Men när man blir vittne till en sådan brand och dessutom första 1 och halvtimmen på mitt arbetspass rör sig endast med Arbogaån som avstånd till brandplatsen så blir det lite stirrigt och okoncentrerat på vad man ska göra, och stora eldslågor och smällar höll mig vaken! nu var det 2 gången på mindre än 2 veckor det brann här! tyväär så innehåller ju livet för oss alla spänning och besvärligheter så det behövs ju inga extra händelser som försvårar livet.

Mera positivt var det på torsdags morgonen då jag och min far tog oss till Tysslingen utanför Örebro det har vi gjort många gånger, sett när svanarna anländer men tyckte det var en god utflykt för mi far som inte tar sig så långt ut numera så det blev bra med liten tur i bilen och frisk luft!. Men när vi kom till fågel platsen vid Tysslingen så funderade vi! vart är svanarna jag visste att dagen för hade det varit drygt 2000 svanar!

Nu var det så att merparten av besökarna! ja svanarna för dom gör ju bara ett kort stopp på vägen mot Finland och Ryssland hade flyttat på sig och befann sig ca 500 meter åt sidan från den platsen jag har sett svan landningar dom senaste åren. efter en stund så förflyttade vi oss till den nya landnings platsen och det är förvånansvärt vad när man kan komma och dom bara fortsätter med sitt sjungande och ätande och bryr sig inte något om åskådarna.

Fotografering och en kopp fika så begav vi oss hemåt efter en lyckad morgon där vi kom ut lite i verkligheten och lite frisk morgonluft, Mot biltvätten var nästa mål men tydligen så var det flera som skulle göra så det var kö så biltvätten den står fortfarande på att göra listan

Nu lyser solen och hoppas nu våren kommer igång på riktigt det tror jag skulle göra oss all gott i dessa tider då allt går på låg fart beroende på det nya corona viruset tänk vad livet och världen är sårbart, nu hoppas jag att alla trots läget tänker positivt och framåt och att det finnes glädjeämnen och nära till skratt och leenden trots att läget är skarpt och vi alla behöver vara försiktiga och tänka efter både för och efter!.

Februari har vi passerat för nu redan länge sedan men ibland kan vi också minnas vad som redan har hänt,När man blir uppmärksammad för något som man gör och tycker väldigt mycket om att hålla på med då blir man glad,

I mitt fall så är det fotografering och i lokaltidningen så blev min bild månadens bild igen om sanningen nu ska fram så är det väldigt sällan jag skickar in bilder till den tävlingen men nu tyckte jag att det skulle passa med en annorlunda bild mot alla sol nedgångar och blommor så en riktigt häftig action bild från Rally Sweden blev vinnar bilden i Februari

Jag önskar alla ni som läser mina rader en väldigt fin eftermiddag hoppas solen strålar på er med, och en fin vecka ta hand om er i corona virusets skugga och tänk på att vi behöver le och skratta även i besvärliga tider, och glöm aldrig bort era nära och kära, en vår kram till er alla ses snart igen










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar