måndag 23 mars 2020

Solsken, promenader vårkänslor och utegångsförbud,

Solsken har det varit när jag varit ute och promenerat och frisk luft behöver vi ha även om det är kris varning och corona virus både här och där!. och vi svenskar och övriga världen uppmanas att behålla lugnet i allehanda kristal på tv och i alla media,Ja vi vet att vi ska vara försiktiga och vi behöver använda sunt förnuft! men att mata ut den ena efter den andra nästa krigs rubriken! efter den andra gör inte att det blir lugnare i folk leden!. vi behöver ha frisk luft vi behöver le och ha framtidstro även i dessa kristider! och närmare krigstillstånd kommer nog inte världen än nu!.

Att det är skarpt läge med virus och sjukdoms tillstånd vet vi nog alla nu! så vi måste få njuta av vårsolen och även dom som är över 70 måste få går ut och få sin beskärda energiboost, men att samla i hops sig och åka en mängd personer i en skidbacke kanske vi ska tänka efter före vi gör! tillsammans så tror jag vi kan reda ut denna kris och stå starka när det drar igång igen för vi måste tor på framtiden hur mörkt det en ser ut! hjälp din nära och hjälp dina kära bjud på ett leende och gör saker med sunt förnuft och förhoppningar om en ljus framtid

Åter till mitt sosken som jag promenerat i, lördags promenaden då jag mötte hackspettar och rådjur,Det ger en skön energi boost att komma ut i naturen och lugnet och det behöver vi alla och kanske nu extra mycket, och våren den kommer och hoppas det blir varmare vindar än den kyliga snålblåsten vi haft det senaste dygnet jag var stelfrusen efter nattens jobb och ändock var det bara 1 minus!

Ännu så länge så har vi inte utegångs förbud i Sverige och det ska vi skatta oss lyckliga för, Min älskling Maria sitter i sin lgh och där har dom tilllåtelse att gå ut för att handla eller gå till apotek eller dylikt, och den mörka tiden mellan 8 på kvällen och 5 på morgonen så är det totalt utegångs förbud; så om vi svenskar sköter dom rekommenationer så kanske vi slipper detta med att bli vaktade och utfrågade vad vi har ute att göra det skulle vara en katastrof och läget är väldigt illa redan.

Jag försöker med mina fotgrafier glädja lite och pigga upp dem som kikar in på min hemsida eller ser mina bilder på andra platser; vi måste försöka på något sätt bidra till lite glädjeämnen på ett eller andra sätt.

Endast kvinnor får hämta ut pengarna!! jo så gick ministern ut i tv. Peru är ett fattigt land och premiär ministern har lovat de fattigaste personerna lite extra pengar i krisen tider och det är väldigt väl unt för dom är väldigt utsatta,Men det är bara tillåtet i de familjerna som extra pengar delas ut att kvinnorna hämtar ut dom på banken! och varför funderar vi! jo ministern är orolig att om männen hämtar ut pengarna är dom redan spenderade innan dom hinner hem! så kvinnorna är dom som får ta hand om pengarna!

En ny vecka har vi öppnat och tiden den springer iväg så fort och jag hoppas med våren också vrus och kristiderna går åt rätt håll så vi får sparka igång staden landet och världen och återgå till det normala, Jag tackar alltid som vanligt er alla som läser mina rader och ser mina bilder, ta hand om er alla och glöm inte bort att le och lev livet så gott det går.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar