onsdag 11 mars 2020

Att boka ut från där man inte är! paketet fortfarande inte framme

Att lita på cyber världen och våra stora företag med data hit och dit och till slut så blir det både fel och fel! När jag hade nästan slumrat till! ja jag sover tidigt när man ska vakna upp mitt i natten! och jag hoppas jag ej gör som min kollega! sätter alarm på halv 2 !! ja det är lagom för att börja 2 på natten men han satte alarm på 13,30! så det blev en aningen sent!

Men nu till vad som hände när ögonen började falla ihop och den välbehövliga sömnen var på väg! då fick jag ett sms! som berättade att jag kunde använda online utcheckning! ok! tänkte jag det är konstigt jag bor inte på hotell och checka ut från egen sängen är lite mycket avancerat! även för dagens cyber samhälle!

Scandic hotell meddelade att jag bor på hotell i Alvik i Stockholm och jag får gärna använda ! utcheckning online! och återstoden att betala är drygt 7000 kr! för 3 nätters hotell! vistelse nu är det så att jag aldrig någonsin bokat hotell där än mindre bott på hotellet i frågan!

Jag ringde upp och frågade till den som svarade om jag bodde där nu!! och fick ett frågande svar Vaaa jo sa jag igen bor jag hos er i natt! och hon kollade upp att det stämde mitt namn tlfn nr och e mail! så jag bor på 2 platser just nu!! det måste ju vara en världs sensation!! att äntligen kan en person vara på 2 platser samtidigt! jag tycker det är väldigt konstigt ändra så är det någon som använder mitt konto och håller på att utnyttja mitt scandic konto eller så är det ett misstag från Scandic hotell

Det märkliga var att personen som jag pratade med inte riktigt förstod varför jag var uppjagad och orolig! jag upprepade att jag vill inte betala drygt 7000 kronor för något som jag varken beställt eller använder! jag hoppas det blir uppordnat och på något sätt någon ber om ursäkt eller förklara vad som händer! men märkbart tyst på email eller tlfn!!

Paketet från min älskling Maria har nu vart i Sverige 31 dagar och märkligt med det är att hon skickade 0,8 kilo och Postnord har meddelat mig att paketet nu väger 0,2 kilo! så har genomgått förvånadsvärd bantning under vägen!! och dom säger att dom ska räkna ut moms och tull hanterings avgift men ska det behöva ta drygt en månad! och på ett rekommenderat brev som nu är mycket mindre än hälften!! tycker dessa stora företag gör mycket som är konstigt och vi små personer ska bara vänta och tacka och ta emot!

Om vi nu normalt folk gör fel då blir det liv i luckan direkt!! men folk och folk och stora företag det är skillnad!

Nu ska jag försöka sova någon timme innan det blir ut i natten och jobba och sedan blir det svan spaning vid Tysslingen i morgon bitti, ta hand om er alla och glöm ej bort era nära och kära, sov gott alla











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar