måndag 17 augusti 2020

Augusti hetta, morgondimma och ännu ett möte med räven

 Hettan den dallrar och värmen den stiger skönt med lite värme men aldrig är det något med måtta, En rekord kall Juli så nu går vi nog mot en rekord varm Augusti.Ja är väl synd och klaga på värmen och bäst njuta så länge det går för nu går vit mot kallare och mörkare tider så jag är väldigt glad nu när vi fått denna  sommar hetta,

Här är det värmebölja och sommar i Lima Peru så använder min Maria vantar! inomhus så det är skillnad vart vi är och vilken årstid vi har där är det nu vinter kanske ingen vinter som vi kallar vinter men problemet är att det inte finnes någon värme i husen och därför blir det ruggigt kallt och vantar på, Jag upplevde samma sak när jag bodde i Sydney Australien, det blir okristligt kallt inomhus när det inte finnes värmeelement eller andra värmekällor inne i husen och då spelar det ingen roll att temperaturen sällan blir kallare än 10/15 grader plus men har du det inne så då blir kylslaget!

Lördag morgon då när jag tog till mig till jobbet eller morgon beror nog på vad man kallar morgon eftersom jag alltid åker till jobbet 10 i två  01,50  då kanske det är natt men men för mig som börjar jobba och väckarklockan skramlar så känns det som morgon.

 Hur som helst så då var det 19 grader varmt och jobba i shorts är skönt, När arbete var slut så då hade det blivit kallare och vips så hade dimman slagit till och blir väldans fint med dimman om man inte ska köra bil! då kan det bli problematiskt! som när vi åkte 60 mil till Östersund för att köra bilorientering! och det var värsta dimman någonsin så vi såg knappast något! och fick lyssna om det skramlade så då var vi nog utanför vägen!

Åter till lördags dimman och Arboga, det blir vackert och lite mystiskt med dimman jag tog mi en liten tur och hamnade vid Hjälmare Kanal och Kvarnsjön och en väldigt lugn och skön känsla se när solen går upp och dimm bankarna hänger lågt. det blir mycket fina och vackra bilder och en härligt fin naturupplevelse inga ljud förutom någon fågel så var en fin start på min korta helg.

Rävar skriver jag mycket om och av den enkla anledning att jag väldigt ofta hittar på dom både här och där det finnes ett antal rävar här nu i staden och jag funderar på varför dom väljer att bosätta sig mitt i stan! borde inte skogen vara lämpligare. Nu mötte jag en räv när jag var på väg hemåt från min foto tur och den var inget blyg men den förstod nog inte vad min bil var för något hade jag gått ur bilen så hade den nog försvunnit på en gång, var lite besvärligt att fotografera inne från bilen men några fina bilder blev det på räven.

Tack säger jag för idag och önskar er alla en härligt skön sommar kväll ta hand om er alla och må gott 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar