torsdag 6 augusti 2020

Nära ögat , redan Augusti, lapp kommunikation, sommaren kommer tillbaka?

Nära ögat kan det vara och detta var kanske inte nära ögat som ordspråket säger utan farlig nära rådjuret! och hade jag vaknat en tiondel tidigare och startat jobbet så mycket tidigare arbets natten så hade rådjuret suttit som en smäck i min elbils fönsterruta! och eftersom det mesta är bara plast! och inga dörrar så är jag väldans glad att jag missade! för tror nog inte  bara det hade gjort på elbilen utan också för chauffören! men nu kunde rådjuret sprattla vidare ut i skogen! och jag kunde fara vidare mot nästa brevlåda! men varför är inte djuren i skogen utan dom springer runt på stadens gator.

Och livet springer vidare såsom almanackans blads i sanslös fart rivs!, ja nu har vi kanske annorlunda kalendarium och de bladen kanske inte rivs dän! utan som allt är elektroniskt men hur som så går tiden väldigt fort! Augusti och nu ska det vara höstens antågande och jag som är kvar i att vänta på vårens begivenheter! som aldrig hände så det känns konstigt och tiden vi lever i är väldigt märklig,.

Maria har nu någon dag i veckan gått i skolan på riktigt 4 månader blev det utan skol undervisning på rätt plats men nu är det på riktigt igen med visir alternativt skydds glasögon och dubbla andnings masker! så är väl lite speciellt men skönt att dom kommer igång och inte behöver vänta med det praktiska skolarbetet tills nästa år.

Vackert är det i natur och i alla trädgårdar och dom som är i skogen dom finner säkert både svamp och lingon och blåbär! tyvärr är jag den rastlösa typen och blir uttråkad av den sortens aktiviteter efter 5 minuter och när Maria är här så blir det hon som fyller Blåbärs eller lingon hinken och svamp det hittar jag ingen förutom flugsvampen!!.

Men färgerna är vackra och det blommar fortfarande så det blir lite foto promenader om än inte så ofta som förut, Och även om jag fotograferat allting här i omnejd så kan man hitta nya vinklar och vrån och i naturen hittar man oftast nya saker att föreviga, Sköna friska mornar har det varit under juli månad kanske inte så mycket att skryta med semester väder men dimman och solen som går upp ger ofta den extra touchen på fotografier, Tyvärr för semester firarna så har juli varit värme rekord fast åt fel håll men då kanske det kallas köldrekord! men det låter konstig i Sommar månaden.

Lapp kommunikation! ja det kanske är något som används i dessa tider då det oftast enbart kommuniceras på olika social media och att verkligen prata med andra har blivit som oftast inte förekommer!.

När jag far runt i natten då ser jag dessa lappar det kommuniceras med i hyreshusen och det är det ena och det andra och det tredje som klagas på och framförs synpunkter på!, varför kan man ej ta upp problemet verbalt och prata med personen i stället för alla dessa lappar! och aldrig är det någon som törs signera dem heller!.Men viss underhållning för mig som knappast kan undgå att läsa dessa budskap!.

Väder gudarna har lovet ett högtryck under helgen så kanske shortsen och sololjan kan plockas fram igen vi kan sannerligen behöva en värmbölja innan hösten ska påbörjas på riktigt. jag önskar er alla en god kväll och snart är det helg igen, ta hand om er alla 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar