torsdag 27 augusti 2020

Tanken om att göra rätt och följa reglerna

 Att ständigt få ryggdunkar glada hejarop! bra jobbat härliga gjort du är bäst osv! ja det glädjer mig oerhört! men jag kommer ingen stans med det jag stampar kvar där på min samma plats! den snälle den arbetsamme den som man alltid kan lite på! jag följer regler och lagar och gör det som ska göras! Men det värker i hjärtat när man ständigt ser sig bli överkörd utnyttjad och på annat sätt få fördelar av att tänja på regler ta genvägar och så vidare! varför ska man bli straffad för att man spelar efter livets regler! och inte bara tar enklaste vägen, och inte är den som hörs och syns mest! det svider när det är alltid den som inte är så nogräknad vinner! ja livet är inte rättvist, men jag har i alla fall ett hjärta som säger att jag gör rätt när jag foljer regler och visar hänsyn och gör det som ska göras! men tänk vad mycket enklare om alla gjorde det rätta att verkligen följa reglerna! det blir ofta hakan vid knäna reaktioner! varför har inte det gjorts! varför blev det fel! ohh skulle ja gjort det! men ingen annan gör det eller förljer den regeln så varför ska jag göra det!! och alla kommer undan med det!!! är det sorgligaste! och ja som gör det efter konstens och reglerna jag blir bara utskrattad!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar