fredag 12 april 2024

Mina tankar vart är världen på väg, Åska i April, Stormen stängde av Arboga, Helgen nära

 


Att ha modet att säga ifrån! ska inte behöva kosta livet, I dagens värld så sätts livet på spel när människor försöker leva sitt vanliga liv, våldet det skenar . Någon måste nu visa att nu är gränsen nådd för länge sedan, Finns ingen respekt  kvar och ett människoliv är inget värt längre När våldsverkarna får högre status i gängmiljön när det har ett slocknat liv  på sitt samvete.

Hur många helt oskyldiga vanliga människor ska  behöva sätta livet till, Hur ska någon kunna komma över något sådan avskyvärt som den pojken som var på väg till badhuset med sin far, En sjuk värld vi lever i 

Att våldsvärlden ska styra ett helt samhälle och hela bostadskvarter ska leva i rädsla för att knarket ska säljas , När någon har civilkurage och modet att säga ifrån som dyker en pistol upp! Vart är världen och mänskligheten på väg .

Onsdags natt och jag på jobbet i full fart med att packa mitt arbetsfordon, Då mullrar det kanske tåget! men det går ju inte i skogen men jag kanske hörde i syne! någon minut senare så blixtrade och mullrade igen, Inte ofta vi har åskväder i början på april. Det blixtrade och mullrade hela min arbetsnatt så var lite spännande med en ljusshow på himlen och muller i horisonten hoppas det inte var början på en åskrik sommarsäsong!.

Fredag kväll och en lugn kväll i hemmet, Tyvärr så räcker inte alltid tiden till, är mycket sugen på att åka och titta på tävling men jobbet ska ju göra i natt med, Natt SM i orientering går av stapeln i natt utanför Eskilstuna så hade varit häftig att se på plats, Minnena från nattorientering görs sig påmind, spänning mystik och nattens luft så lungorna kunde andas fullt och då gick det fort i skogen men också ofta till fel kontroll! Lycka till i nattens mörker i den härliga skogssporten.

Helgen den närmar sig, som alltid så har veckan vart fullt upp jobb svenska studier och annat gör så tråkigheten den infinner sig aldrig och veckorna de flyger fram, nytt besök på biblioteket blev det, Maria läser och förstår mer och mer i böckerna så är härligt med stora språk framsteg,

Jag själv hoppas kunna lämna tillbaka mina 2 böcker om en månad lästa! oftast hinner jag ej börja i dem , en skön avkoppling med en spännande bok är mycket gott för människan, så några sidor i boken för en välbehövlig sömn innan en natt och lång dag i morgon.

Torsdagen bjöd på  storm och det blåste så det knakade i husknuten, Och Arboga blev strömlöst 9000 hushåll blev nedsläckta tur var det på dagtid och stoppet var inte så länge, Men att strömmen går är ju som tur är inte så ofta  men vi blir alltid påminda hur små vi är när naturens krafter sätter sin dåliga sida till 

Nu släcker jag snart lyset för idag och önskar er alla en god kväll, ta hand om er och må gott njut av helgen 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar