söndag 7 april 2024

Tänk inte så dj.. mycket. Snö, storm vårkänslor och tiden den går

 


Tänk inte så... jag har en stor tendens till att tänka för mycket och i slutändan då blir det inte något gjort! jag är jag och det jag gör är oftast bra och jag är snäll och glad och gör inte fluga förnär! så varför är jag alltid osäker på min förmåga och tankarna flyger tvärs och kors duger jag eller duger det jag gör!, När man blir äldre och klokare så ser man sina fördelar och nackdelar och jag duger gott som jag är 

idagens värld och samhälle är det mycket hårt kallt och stor press på alla, inte så konstigt att sjukvården sjunker med alla sjukdomar och utarbetade individer och psykiskt och fysiskt utschasade personer! det är våld krig hot och hat överallt! varför denna idiotiska världssyn; Njut av allt underbart vi har världen respektera varandra och ta var av jorden och livet.

Ja! nog med elände, Nu lyser solen och det är väldigt mycket uppskattat även om det blir besvärligt med allergin om vårvärmen kommer som en värmebomb! då blommar allt och allt slår ut samtidigt en riktig bingo!! men men nysningar och andnöd får man stå ut med, vi behöver ljus värme och grönska efter denna riktiga vinter vi haft!

jag ser fram mot foto promenader och se hur det grönskar och det blommar, alltid härligt att höra fågelkvitter och se de nyfödda i djurlivet, det är vårkänslor och vårtecken .

Tiden den går utav...... jag är glad att den inte står still, men ibland känns det som man inte vet i vilken ände man ska ta tag i allt för tiden den räcker inte till hur man än gör, då får man tyvärr prioritera det viktigaste och det är inte alltid det som man helst vill göra.

April det innehåller det mesta, Aprilvädret har redan visat sin bästa sida fredags och lördags jobb i snöfall och nu blåser det så det knakar i stugknuten! men det är i alla fall två siffrigt åt rätt håll på termometern.

Ny vecka och nya möjligheter sa någon någon gång, Vi får hoppas att solen kan värma oss, Och att arbetslusten infinner sig klockan 02,05 i natt är inte alltid så inspirerande den tiden på dygnet men jag gör alltid mitt bästa, Kanske jag inte spillt mitt bästa krut ännu och kan drömma om någon ny utmaning i arbetslivet 

Nu går solen ner och jag är glad och hjärnan har medverkat till ytterligare några rader ur mitt liv! är skönt att skriva rakt från hjärna och hjärtat! jag ser det som en ventil och egoistiskt tänka högt! om någon läser är det en bonus och jag tackar ödmjukast

Ta hand om er alla, glöm ej bort att le så får du ett leende tillbaka 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar