tisdag 9 april 2024

Våren är här! Tvättade pengar, Graciösa rådjur, mumsig grädd chock

 


Våren! den värmer och den ger energi, Nu ser vi solglimtar och vi kan lätta på vinterkostymen, härlig känsla efter den långa och kalla vintern, Fåglarna kvittrar och det blommar för fullt, Allergin! den kom! samtidigt med att snön den smälte! Njuter våren med rinnande ögon och prosit! ta hand om er njut och må gott våren den virvlar snart förbi, Så skönt med ljuset det piggar upp känns som vintern går man runt i ständigt mörker även dags tid.

Blåsippor och andra vårblommor är nu på väg upp efter vinterdvalan är en härlig färgprakt när nu allt ska upp ur jorden, Man blir piggare även om ovannämnda problem med allergi är ständigt återkommande problem, Men man får njuta av det goda och kämpa med det andra, 

Kamerorna och jag luftades igår en koltrast visade upp sig och den väntade på att jag skulle kunna ta fina närbilder! oftast så försvinner fåglarna så fort de anar något i närheten eller för det mesta så hör man bara fågelkvitter! men denna fågel hade ingen brådska eller blygsel , så det blev fina bilder och närhet med fågeln .

Om tiden finnes! som alltid är en bristvara så hoppas jag det ska bli några sköna natur promenader och följa vårens gång det händer alltid mycket i naturen och naturen den flyttar närmare oss personer! senaste nätterna har jag blivit överraskad av  Rådjur som befunnits sig i trädgårdar och graciöst hoppat! ut framför mig, dom tar sig dit där de kan hitta ätbart.

En stor Gris! vildsvin tog sig över vägen en bit bort när jag kom i nattens mörker och de små har växt till sig lite och börjar få annan päls den svarta, Rådjuret som tillsammans med sina kompisar bestämde sig att ta sig upp på vägen samtidigt som jag kom! höll på att få bakklövarna bortkörda! där hade både rådjuret och jag tur! även om jag har full koncentration och vet att djuren finnes överallt! så dyker de bara upp runt hörnet.

Tvätta pengar är väl oftast brottslingar som sysselsätter sig med! men ibland kan det bli fel och pengar kan bli ofrivilligt tvättade! först och främst var det min plånbok som kom med i tvätten! och den innehöll inga pappers pengar med dock bankkort! och det är väl dagen pengar! turen var dock med mig så det upptäcktes fort! och det blev ingen katastrof och efter torkning så fungerar allt! men var noga med vad som finnes i klädesplaggen innan de tvättas!

Varför är allt gott oftast onyttigt! vi eller rättar sagt! chefs kocken i huset Maria provade ett recept tillhandahållet av Roger Lindholm Stort tack Roger det blev mycket gott, Omelett i ugn med räk stuvning innehållandes ett antal decilitrar med grädde! det blev mycket gott och gled när mycket obehindrat ner i matstrupen, men jag nästan kände hut det ändrades kilotalet på vågen och hälsopendeln pekade neråt när jag njöt måltiden.

Ännu en blogg skriven, närmar sig 500 blogg strecket! så får nog klappa mig själv på axeln för gott jobb! ibland så flyter orden på och ibland kan det bli månadsvis med stopp i bloggandet, Nu är det kväll och snart John blund i ögonen, önskar er en riktigt god natt och ha en härlig vecka, på återhörandes 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar