måndag 16 september 2024

Nära väggen, vet hut människor, från värmebölja till långkalsonger, Bland älgar och vildsvin igen



Till slut så går det mesta överstyr! jag kände att mitt arbete var till fanders fel och jag märkte också att företaget inte tänkte något på mig eller någon annan kollega även om problemet var uppenbart, Jobba tycker jag om och jag kan jobba mycket, Men när det blir kopiösa mängder av övertid och kroppen hälsan och tröttheten är utöver allt som är normalt då måste man dra i handbromsen

Jag sa att om inget händer då sjukskriver jag mig eller säger upp mig och varför ska man behöva gå så långt! det är enklast att låta personen som gör  ett bra jobb fortsätt! tycker tydligen dem, men att hälsan kan bli äventyrad nej så långt finns inte tanken. men när jag sa till på skarpen då fick jag hjälp, betydligt mindre arbetstid får jag nu och kanske tröttheten försvinner och livet efter jobbet kommer tillbaka.

Inget är värt att äventyra kropp och hälsa, säg ifrån för i slutänden så tackar ingen någon för att arbeta slut på sig blir bara vi själva som går in i väggen och får kämpa oss igenom ett helvete, nu ska mina arbetsdistrikt ses över och minskas och jag får hjälp farm till dess! men att man ska behöva bli arg, ledsen och uppgiven först snälla arbetsgivare lyssna på era medarbetare de är de som vet bäst.

Vet hut människor! jag vet inte vart mänskligheten är på väg något väldigt konstigt med beteendet är det hos många personer ute i världen, jag och min sambo var på väg mot ica, Då kommer en person inte ung eller gammal men tillräcklig ålder till att kunna avgöra vad som är rätt och fel + 25 år, En elskoter bräda eller vad nu farkosten kallas, han åker på en gata som han ska men sedan hoppar upp på trottoaren som är smal!

Jag ser på långt håll denna man kommer inte väja, Jag går där jag ska gå som gående han håller på att ramma mig och Maria, jag höjer rösten och viker ut mot mannen! som utan fartminskning bara susar förbi oss på mycket farligt sätt! hur tänker och agerar folk! man kör inte elskoter på trottoaren och sannerligen inte så att människor ska hoppa undan.

Hösten är nu här! en värmebölja sköljde över oss med heta dagar och varma nätter i början av september och det behövde vi sannerligen för de kalla mörka månaderna vi har framför oss, men det blev tvärt slut och kallt härom natten  så var det nollgradigt och jag bestämde mig att nu var det dags att byta kostym för jobbet! så nu är långkalsongerna på och jag är frusen av mig så bättre för varm än att frysa häcken av mig .

Nu har vi både jag och maria nya och funktionerande objektiv till kamerorna, Jag säger alltid att det är personen bakom kameran som gör bilden, Men visst gör det skillnad när man har bra gerjor och dom fungerar så nu syns det skillnad i bilderna .

Ett led i min lättnad i arbetsbörda så fick jag ta hand om ett distrikt i skogen som är mycket mer körning och lättsamt än det jag har ordinarie, Tillbaka i skogen och det blev ett abrupt uppvaknande, Mörkt och dimma och mitt på vägen står en stor ståtlig älg! och den flyttar sig inte förens jag är mycket nära och då gör den en vändning och visar bakänden och jag tror den ska sparka på bilen innan den försvinner ner i skogen! puh sa jag och insåg att nu är jag i  naturens verklighet igen .

2 minuter sedan så passerade  några stora vildsvin vägen men med lite mer behörigt avstånd! så ta det lugnt på vägen i mörker och på landsbygden djuren de väntar inte på att passera vägen och det kan bli en hård smäll och få en älg eller vildsvin i fronten 

Maria fortsätter med sin cykel träning och lagom envis kämpar hon sig fram, nu tog vi cyklarna på både asfalt och grus inte så lång tur men denna gång utan vurpor och större missöden, så hon får kämpa på och kanske vi kan köpa en ny cykel till vårens ankomst .

önskar er all en riktigt god kväll, ta hand om er vi har bara ett liv och det ska vi njuta av.








 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar